Archief - vb.net > Office compatibiliteit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

6sic6

Legacy Member
Hallo,

Ik ben aan het werken aan mijn thesis ... het schrijven van een vrij groot programma om allerlei zaken te berekenen van voorgespannen beton.
Nu gebruik ik een database waar materialen (en zijn eigenschappen inzitten) onder de vorm van een excel bestand.
Nu heb ik de excel library toegevoegd in Visual Studio, maar dit is natuurlijk de library van Office 2007, vermits het deze is die ik op de computer heb staan. Gevolg: elke computer waar Office 2007 (en excel natuurlijk) opstaat, kan dit programma draaien. Iemand met Office xp, 2003 of wat dan ook kan dit niet.
Mijn vraag: hoe maak ik mijn programma compatibel met ALLE Office versies ?
Is het gewoonweg verschillende libraries toevoegen (wanneer ik bijvoorbeeld verschillende office versies installeer > al deze libraries erin stoppen)?

Ik heb al heel wat fora afgezocht, maar ik zie het nergens staan. Alvast bedankt dus voor de hulp!

Svenvdb

Legacy Member
Als je de nodige dll's van de versie van office 2003 in je project steekt en die daar dan aan linkt. Dan kun je op elke pc werken daarmee. Zowel een met 2003 als met 2007

6sic6

Legacy Member
Svenvdb zei:
Als je de nodige dll's van de versie van office 2003 in je project steekt en die daar dan aan linkt. Dan kun je op elke pc werken daarmee. Zowel een met 2003 als met 2007

dus de nodige COM en .net references van de verschillende office pakketten?
Weet .net dan zelf wanneer hij moet omschakelen naar welke office-lib?

Duke_Puke

Legacy Member
Als je je excel bestand enkel als database gebruikt om waarden uit te lezen en zo, waarom gebruik je dan niet gewoon een OleDB connectie naar je excel file?
Op die manier kan je rechtstreeks je waarden uitlezen mbv queries, en hoef je geen excel dll's te importeren, want die zijn inderdaad heel versie-afhankelijk als het om een gedistribueerde toepassing gaat...

woony

Legacy Member
maak daar gewoon een csv van en lees die met een stream ofzo. En anders als je perse office wilt gebruiken :) maak die dan voor 2k3 of 2k dan zal je geen problemen hebben. voor gelijk welke versie
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan