Archief - Validation

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

caryntjen

Legacy Member
Ik snap het niet meer diene validator. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar diene stomme validator zegt steeds opnieuw dak mijne HTML-tag moet sluiten

Ik heb volgende code:
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

<HTML>

<HEAD>

<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">
<TITLE>2008</TITLE>

<LINK REL="stylesheet" HREF="mystyle.css" TYPE="text/css">

</HEAD>
<BODY>
TEXT
</BODY>

</HTML>

Ik dacht dan zo van ja, zal geen body mogen gebruiken ma framesets dan, omdat ik met wat ook vrij raar zou vinden, ma bon ook hetzelde resultaat.

Ik gebruik Notepad++, dus ik dacht zal een andere programma proberen (nja zo ver dacht ik zelfs), maar ook hetzelfde, zelf met firefox (waarom ik het probeerde? Ik weet het zelf niet, teneinde raad :doh:). Misschien ligt het aan mijne pc :s of internet ofzo pfff!
Ik snap het dus niet meer, ofwel ben ik zo retarded :cry:!

Hij toont dus volgende "ERRORS" dingen:
1. Error Line 13, Column 5: document type does not allow element "BODY" here.
2. Error Line 17, Column 6: end tag for "HTML" which is not finished.

Frustrerend gewoon, iemand oplossing?

CyXo

Legacy Member
HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

<html>

<head>

   <title>2008</title>

   <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
   <link rel="stylesheet" href="mystyle.css" type="text/css" media="screen" />

</head>
<body>

Test

</body>
</html>

Notes:

° <meta> en <link> eindigen op (spatie)/>
° tags moeten lowercase en niet UPPERCASE.

j design

Legacy Member
Probeer alles is in kleine letters te zetten

<html><body> enzo..

edit: sorry was ook juist aan het typen

caryntjen

Legacy Member
wij werden vroeger aangeleerd dat het met hoofdletters moest voor tags, maar swat geprobeert en geen verschil.

edit: ow srr kzie dat in de code boven aan /> stond, hoe die er is bij gekomen geen idee, maar in de code opt net staan ze dus niet! En stond ook goed als ik op edit drukte, raar, 9lives eeft ze er bij gezet ofzo :s ma swat

Hopelijk kan iemand mij helpen?

Tyfius

Legacy Member
Het probleem ligt aan het feit dat je het verkeerde Doctype gebruikt:
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
Dit is alleen bedoeld voor frames en daar jij geen frames gebruikt maar een <body> tag hebt geeft die dus een probleem. Gebruik dus een correct Doctype.

On a side note:
  • Hoofdletters zijn altijd verkeerd. De persoon die u dat heeft aangeleerd eens een paar kletsen geven lost dat meestal wel op.
  • Die ' />' moet niet. Alleen wanneer je gebruik maakt van XHTML is dit nodig, maar aangezien jouw Doctype nog HTML 4.01 is is dit niet nodig.

CyXo

Legacy Member
Oh, ik had zelf nog over de doctype gekeken :)

Dat van die /> wist ik niet dat dat mocht in een non-xHTML, ik heb direct met divs leren werken.

Bedankt voor die opheldering, Tyfius :)

caryntjen

Legacy Member
Tyfius zei:
Het probleem ligt aan het feit dat je het verkeerde Doctype gebruikt:
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
Dit is alleen bedoeld voor frames en daar jij geen frames gebruikt maar een <body> tag hebt geeft die dus een probleem. Gebruik dus een correct Doctype.

On a side note:
  • Hoofdletters zijn altijd verkeerd. De persoon die u dat heeft aangeleerd eens een paar kletsen geven lost dat meestal wel op.
  • Die ' />' moet niet. Alleen wanneer je gebruik maakt van XHTML is dit nodig, maar aangezien jouw Doctype nog HTML 4.01 is is dit niet nodig.

ok bedankt zallet direct eens uitproberen met andere doctypes en wat de hoofdletters betreffen toch raar dat w3 ze zelf gebruikt in hun uitleg :p((hier)

Als ik HTML 4.01 Transitional gebruik heb ik geen problemen. Ik weet wel niet wat kiezen, ik ga met iFrames werken (vandaar ik dacht Frameset?).

Xavez

Legacy Member
Een iframe is geen frame :). Waarom ga je met iframes werken? Algemeen genomen is dat een heel slecht idee...

caryntjen

Legacy Member
nja kwou het eerst met div's doen maar dan kan een 1 stuk van de site niet herlaad worden. dus zocht ik de toevlucht in iframes, weet anders geen mogelijkheid in html

j design

Legacy Member
ajax, jquery
Als je met een gewoon listmenu werk gemakkelijk toe te passen.
+enkele leuke effecten

daarmee kan je een div met een bepaalde id een bepaalde div met id uit een andere pagina inladen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan