Archief - Ubuntu VPS hosting

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Asshen

Legacy Member
Kent er iemand goeie VPS hosting (met Ubuntu als OS) ?
Liefst een Belgisch of Nederlands bedrijf.

Combell, Hostbasket en Amenworld ken ik, maar de eerste 2 zijn nogal duur en Amenworld krijgt heel slechte kritieken...

Dank.
K.

killgore

Legacy Member
waarom wil je in het geval van een vps persé een belgische host?

Zoek u een deftige tier-1 host en je bent wrsch veel beter af.

Asshen

Legacy Member
Goh, goedkoper is beter voor mij :)

Ubuntu 8.04 met 256 RAM, 5GB HDD en plesk voor 10 domeinnamen was bij AmenWorld iets van 75 euro per jaar. Dat is natuurlijk overdreven goedkoop en verklaart waarschijnlijk ook de slechte kritieken :)

Enfin, dat moet niet perse een Belgische host zijn, en kan je me uitleggen wat een tier-1 host is ?

Thanks.

killgore

Legacy Member
Asshen zei:
Goh, goedkoper is beter voor mij :)

Ubuntu 8.04 met 256 RAM, 5GB HDD en plesk voor 10 domeinnamen was bij AmenWorld iets van 75 euro per jaar. Dat is natuurlijk overdreven goedkoop en verklaart waarschijnlijk ook de slechte kritieken :)

Enfin, dat moet niet perse een Belgische host zijn, en kan je me uitleggen wat een tier-1 host is ?

Thanks.

Sorry, met een tier-1 netwerk wordt doorgaans een netwerk bedoelt dat heel het internet bedekt.

Laat het mij even concretiseren, iemand in amerika wilt jouw server bezoeken. Via de gewone weg gaat dit zo:
lokale provider -> amerikaanse provider -> tier-1 provider -> europese provider -> telenet ofzo

Of in technischere termen:
tier 3 _> tier 2 -> tier 1 -> tier 2 -> tier 3

Je ziet vrij snel in dat als je server op een tier-1 provider zit aangesloten het ietsje vlotter zal gaan ;-).

Merk op dat dit een overgesimplificeerd plaatje is van de werkelijkheid (er is ook geen echte definitie van wat tiers juist zijn).

Ik ken enkel vpslink toen ik aan opzoekwerk deed, maar wegens omstandigheden had ik die vps niet meer nodig dus ik heb eigenlijk geen ervaring verder.

Asshen

Legacy Member
Debian ken ik niet al te goed, maar ik dacht dat Ubuntu daarop gebaseerd was zeker ?

Wat ik wil doen is een Mono Asp.net 2.0 hostje opzetten (ben het nu aan het uitproberen op een lokale JeOS VPS). Ik vermoed dat dat ook op Debian mogelijk moet zijn.

Ik zal eens zien naar EuroVPS

Moby

Legacy Member
Als ik jouw was zou ik eens afchecken op webhostingtalk.nl (zoals dJeez al aangegeven heeft).

killgore

Legacy Member
Asshen zei:
Debian ken ik niet al te goed, maar ik dacht dat Ubuntu daarop gebaseerd was zeker ?

Wat ik wil doen is een Mono Asp.net 2.0 hostje opzetten (ben het nu aan het uitproberen op een lokale JeOS VPS). Ik vermoed dat dat ook op Debian mogelijk moet zijn.

Ik zal eens zien naar EuroVPS

Als je ubuntu server gewoon bent zal je op 1-2-3 weg zijn met ubuntu ;-). Wij hebben een 6-tal vps'en op xen, waarvan 4 ubuntu's en 2 debians en je merkt het verschil bijna niet.

dJeez

Legacy Member
Asshen zei:
Debian ken ik niet al te goed, maar ik dacht dat Ubuntu daarop gebaseerd was zeker ?
Ubuntu is inderdaad Debian based, en voor servers is Debian imho ook iets meer geschikt dan Ubuntu server.

Als je wat met de command-line en apt-get overweg kan in Ubuntu dan zal Debian sowieso geen probleem opleveren.

dJeez

Legacy Member
Omwille van de release cycle van Debian. Je hebt veel langer eenzelfde (stabiel) systeem om op te werken, bij Ubuntu (de LTS releases hebben daar wel al verandering in gebracht) ligt dat anders. Nu, dat heeft uiteraard zijn voor- en nadelen, en je moet zelf uitmaken of de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Sommige hosting providers hebben de neiging van de "gewone" Ubuntu release cycle te volgen ipv de LTS releases, en dat is soms niet echt wenselijk. Debian zal je trouwens momenteel nog steeds sneller vinden dan Ubuntu op servers (heeft veel te maken met het feit dat het een gevestige waarde is, en Ubuntu pas de laatste jaren enorm is opgekomen - PR werkt blijkbaar, maar het is wel een goed product :p).

Ubuntu stelt wel sinds kort een geoptimaliseerde versie voor virtualisatie beschikbaar (JeOS). Die moet ik echter nog eens nader bekijken, misschien dat ik dan nog van idee wijzig, aangezien elke VPS toch virtueel draait (als JeOS de LTS release cycle volgt zou het sowieso een zeer nuttig alternatief zijn).

Asshen

Legacy Member
Wel, ik werk op een 2008 Hyper-V server, daarop heb ik JeOS niet in actie gekregen (JeOS is uiteraard bedoeld om op VMWare te gebruiken).
Daarom heb ik Ubuntu Server 8.04LTS gekozen.

Enfin, ik kom dus van de Windows kant van zaken, Linux is een beetje nieuw.
Ondertussen kan ik redelijk mijn weg vinden in Ubuntu, vandaar dat ik liefst een Ubuntu VPS zou willen.

K.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan