Archief - T lukt niet :(

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pietje666

Legacy Member
Op school zien we xml (1 u per week en de docent zegt altijd dat zelfstudie is).

Nu krijgen wij elke week opdrachtjes en moeten(eigelijk staat het niet op punten ofzo is gewoon voor oefening) die dan afmaken tegen de week erop.
Nu moete we zo een xml document maken waar we 2 hogescholen in weergeven waar ge ti kunt studeren en specificaties. de xml file gewoon ingeven lukte me nog wel maar een deelopdracht was er wat meer structuur inbrengen door een stylesheet te gebruiken( hier zit het probleem). Nu heb ik al een (heel)klein xsl bestandje aangemaakt dat nog lang niet volledig is om te testen of ik de namen kan weergeven maar het werkt niet. Mijn vraag dus wat doe ik fout? Hoe kan ik het beste aanpakken? Heeft er iemand een duidelijk maar simpel te begrijpen voorbeeldje liggen van een xsl file?


(kheb da vak maar 1 u in de week maar tot hiertoe zit k daar het langste me bezig buiten t school om da maar deftig te krijgen :s.)

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<XML>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
<?xml version= "1.0"?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="xsllayout.xsl"?>
<opleidingTI>
<hogeschool>
<naam>Artesis</naam>
<adres straat="bouwmeesterstraat 3" stad="Antwerpen" postcode="2000"/>
<contact telefoonr="03/259.08.00" fax="03/259.08.18" email="[email protected]"/>
<ti>aantal studiepunten= 180</ti>
<vakken>
<semester1>
<programmeertechnieken
Programmeertechniekentheorie="3stdpnt" PracticumProgrammeertechnieken="3stdpnt"/>
<programmeertalen
TheorieC="1stdpnt" PracticumC="2stdpnt" TheorieJava="1stdpnt" PracticumJava="2stdpnt"/>
<besturingssystemenEnNetwerken
Computerarchitectuur="6stdpnt"/>
<systeemanalyseEnDatabanken
Systeemanalyse="4stdpnt" GegevensanalyseEnXml="2Stdpnt"/>
<vaardigheden
Communicatie="3stdpnt" InformaticaProjecten="3stdpnt"/>
</semester1>
<semester2>
<programmeertechnieken
Programmeertechniekentheorie="3stdpnt" PracticumProgrammeertechnieken="3stdpnt"/>
<programmeertalen
TheorieC="1stdpnt" PracticumC="2stdpnt" TheorieJava="1stdpnt" PracticumJava="2stdpnt"/>
<besturingssystemenEnNetwerken
InternetEnWebtechnieken="6stdpnt"/>
<systeemanalyseEnDatabanken
Systeemanalyse="3stdpnt" Bedrijfsprocessen="3Stdpnt"/>
<interdisciplinaireVaardigheden
ArbeidsrechtEnSociaalRecht="1stdpnt" InformaticaProjecten="4stdpnt" WiskundeVoorInformatici="1stdpnt"/>
</semester2>
</vakken>
</hogeschool>
<hogeschool>
<naam>Karel De Grote</naam>
<adres straat="Groenplaats 10" stad="Antwerpen" postcode="2000"/>
<contact telefoonr="03/282.06.11" fax="03/282.06.11" email="[email protected]"/>
<ti>aantal studiepunten= 180</ti>
<vakken>
<semester1>
<programmeertechnieken
Programmeertechniekentheorie="3.0 stdpnt" PracticumProgrammeertechnieken="3stdpnt"/>
<programmeertalen
TheorieC="1stdpnt" PracticumC="2stdpnt" TheorieJava="1stdpnt" PracticumJava="2stdpnt"/>
<besturingssystemenEnNetwerken
Computerarchitectuur="6stdpnt"/>
<systeemanalyseEnDatabanken
Systeemanalyse="4stdpnt" GegevensanalyseEnXml="2Stdpnt"/>
<talen
Frans="3stdpnt" Engels="3stdpnt"/>
</semester1>
<semester2>
<programmeertechnieken
Programmeertechniekentheorie="3.0 stdpnt" PracticumProgrammeertechnieken="3stdpnt"/>
<programmeertalen
TheorieC="1stdpnt" PracticumC="2stdpnt" TheorieJava="1stdpnt" PracticumJava="2stdpnt"/>
<besturingssystemenEnNetwerken
InternetEnWebtechnieken="6stdpnt"/>
<systeemanalyseEnDatabanken
Systeemanalyse="3stdpnt" Bedrijfsprocessen="3Stdpnt"/>
<talen
Frans="3stdpnt" Engels="3stdpnt"/>
</semester2>
</vakken>
</hogeschool>
</opleidingTI>

--------------------------------------------------------------------------



<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<XSL>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

<?xml version="1.0"?>
<xsl:stylesheet version="1.0"
xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/xsl.transform">
<xsl:template match="/">
<html>
<body>
<h1>Opleiding TI aan KDG en Artesis</h1>
<xsl:apply-templates/>
</body>
</html>
</xsl:template>
<xsl:template match="hogeschool"
<p>
<xsl:apply-templates select="naam"/>
</p>
</xsl:template>
</xsl:template match="naam">
Naam:
<span style="color:#ff0000">
<xsl:value-of select="."/>
</span>
</xsl:template>
</xsl:stylesheet>

--------------------------------------------------------------------------

bedankt voor de hulp:niceone: en nu zijn der eigenlijk nog maar weinig doelgerichte vragen maar die komen nog wel als ik er morgen verderaan werk :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan