Saavres88
Legacy Member
hallo iedereen,
ik ben een beginnende programmeur, ik zou graag een applicatie schrijven die gebruik maakt van een database. Ik zou gebruik maken van een relationele database. Ik zou daarbij gebruik willen maken van SQLite. Tot daar stopt mijn kennis van SQLite. Ik heb vroeger weleens een connectie gemaakt met acces. Dat was niet zo moeilijk. Je kon je database gewoon maken in Acces. Ik heb al gezocht achter informatie over hoe je de connectie maakt. Ik kom altijd terecht bij drivers en toestanden. Iemand een idee wat je dan moet doen? Ik zie dat je voor sqlite een driver nodig hebt. Maar wat moet je effectief doen eenmaal je die driver hebt. En hoe maak je dan je connectie?
Vriendelijke groet
ik ben een beginnende programmeur, ik zou graag een applicatie schrijven die gebruik maakt van een database. Ik zou gebruik maken van een relationele database. Ik zou daarbij gebruik willen maken van SQLite. Tot daar stopt mijn kennis van SQLite. Ik heb vroeger weleens een connectie gemaakt met acces. Dat was niet zo moeilijk. Je kon je database gewoon maken in Acces. Ik heb al gezocht achter informatie over hoe je de connectie maakt. Ik kom altijd terecht bij drivers en toestanden. Iemand een idee wat je dan moet doen? Ik zie dat je voor sqlite een driver nodig hebt. Maar wat moet je effectief doen eenmaal je die driver hebt. En hoe maak je dan je connectie?
Vriendelijke groet
