Archief - Spam op pHpBB 2.0

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Enigma²

Legacy Member
ik beschik over webruimte waar ik een forum heb geinstalleerdn nl PHPBB 2.0. Ik heb echter veel last van spam (posts+users).

Hoe kan ik dit oplossen? ik heb even rondgeneusd op internet, maar veel kaas heb ik er niet van gegeten

demon326

Legacy Member
Enigma² zei:
ik beschik over webruimte waar ik een forum heb geinstalleerdn nl PHPBB 2.0. Ik heb echter veel last van spam (posts+users).

Hoe kan ik dit oplossen? ik heb even rondgeneusd op internet, maar veel kaas heb ik er niet van gegeten


1. phpbb 2.x.xx is out of date
2. upgrade naar phpbb3
3.Installeer de Anti-Bot Question op phpbb3

killgore

Legacy Member
ehm, je kan al een captcha gebruiken voor anonymous posts enzo in phpbb3

Gamefactor

Legacy Member
Inderdaad, upgraden naar phpbb3, deze zijn veel beter beveiligd!

Enigma²

Legacy Member
die versie 3 heb ik inderdaad al gedownload, maar hoe upgrade ik die andere dan juist?

killgore

Legacy Member
installeer phpbb3 en klik vlak na installatie in zelfde scherm op de convert tab.

Enigma²

Legacy Member
killgore zei:
installeer phpbb3 en klik vlak na installatie in zelfde scherm op de convert tab.

ik kopieer alle bestanden eerst naar de server?

ik krijg in ieder geval enkel php-bestanden te zien

killgore

Legacy Member
Enigma² zei:
die zijn er niet

Mijn beste, ik heb nog niet lang geleden een phpbb forum van meer dan 700k posts geupgrade naar phpbb3 (van server 1 naar 2, andere soort db, custom tags die moesten blijven werken, ...). Er zijn zeer zeker tutorials, readmes want ik heb genoeg opzoekwerk mogen doen (zoals je ziet was mijn situatie niet triviaal :p).

We zijn een hulp-forum hier. Niet een: "ik ben te lui om iets op te lezen, zeg mij wat ik moet doen"-forum.

Wover

Legacy Member
phpbb3 heeft toch ook wel weeral last van spambots hoor :).

Een echt blijvende oplossing is om bij de registratie een eigen veld extra toe te voegen en dat een zelfverzonnen naam te geven, maar het wel verplicht te maken, zodat spambots er niet doorgeraken ;).

Eigenlijk vrij simpel hoor. In phpbb2 kreeg je bv die pagina waar je moet aanklikken of je jonger of ouder dan 13 bent, en dat is de pagina waar de bots naartoe gaan: profile.php?mode=register&agreed=true ofzoiets. Als je daar ?nobot=true van maakt (en dat dan natuurlijk ook in de andere pagina's aanpast) dan heb je geen probleem meer.

Maar voor phpbb3 zou ik de php code eens wat moeten bestuderen om zoiets te maken :). Maar aangezien ik voorlopig geen enkel forum meer beheer zal dat nog wel ff duren (tenzij jullie mij geld ervoor geven ofzo).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan