Archief - Seminar ivm kleurproofing en kleurbeoordeling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

m-be

Legacy Member
De Vakstudieclub der Grafische Bedrijven – Regio Turnhout nodigt u vriendelijk uit voor de voordracht Kleurproofing en kleurbeoordeling met Steven Accou van Online Grafics en Bart Fret van Perfectproof op donderdag 11 december vanaf 18.30 u. Het einde is voorzien omstreeks 21.30 u.
Locatie: Artesis Hogeschool, Campus Blairon 555, 2300 Turnhout.

Als vervolg op onze eerste introductievoordracht over kleurbeheer in prepress zouden wij tijdens deze sessie graag dieper ingaan op proofing. Tijdens deze sessie zullen zowel hard- als softproofing aan bod komen: Wat gebeurt er juist op het vlak van colormanagement bij proofing? Wat zijn de juiste beoordelingsomstandigheden? Hoe werkt de
Fograstip en wat zijn de voordelen van de Fograstrip 3.0? Aan welke eisen moet goed proofing papier voldoen en wat mag je verwachten van softproofing?

Na het theoretisch gedeelte waar de voorgaande topics aan bod zullen komen zal er nog voldoende tijd zijn voor enkele praktische demo’s die u een duidelijk beeld geven van wat er vandaag allemaal mogelijk is op vlak van proofing: Proeven voor papierklasse 2 en 4, gemaakt op satin proofing papier en op mat proofing papier, afdrukken van dezelfde
file op papier 2 en 4, simulatie van juiste en foute lichtomstandigheden (aantonen van metamerie), en dezelfde file via softproofing.

Let op: de plaatsen voor deze voordracht zijn beperkt.
Inschrijven hiervoor is dan ook noodzakelijk en kan enkel via Vakstudieclub der Grafische Bedrijven - Inschrijvingen of door een mailtje naar michel [at] vakstudieclub [punt] be!

DieselPower

Legacy Member
Sorry m-be, helaas geen tijd. Moest het in een betere periode vallen zou ik mss wel afkomen...

JackM

Legacy Member
DieselPower zei:
Sorry m-be, helaas geen tijd. Moest het in een betere periode vallen zou ik mss wel afkomen...

eig hetzelfde, anders was ek wel es afgekomen

LunchBox

Legacy Member
Kheb het alvast doorgegeven aan iemand van onze studio-afdeling.. dus het zal z'n weg wel vinden naar de juiste perso(o)n(en).

m-be

Legacy Member
DieselPower zei:
Sorry m-be, helaas geen tijd. Moest het in een betere periode vallen zou ik mss wel afkomen...
:sad:

Jack Malibu zei:
eig hetzelfde, anders was ek wel es afgekomen
:sad:

LunchBox zei:
Kheb het alvast doorgegeven aan iemand van onze studio-afdeling.. dus het zal z'n weg wel vinden naar de juiste perso(o)n(en).
:applause:

onehundred

Legacy Member
Nu, daar zou ik nog eens naartoe willen gaan. Enkel jammer dat ik die datum al maanden geleden heb gereserveerd voor iets anders.

Merde, ik was net op zoek om eens zo'n seminar bij te wonen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan