Archief - SEARCH: soortgelijk werk aan dat van Paul Legeland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jedi M.S.

Legacy Member
Hoi,

Onlangs ben ik het werk van Paul Legeland tegengekomen in een zoektocht naar portretten, en was zeer geïntrigeerd door z'n werk. Nu vroeg ik mij af of er nog andere kunstenaars zijn die gelijkaardig te werk gaan, en hoe die stijl juist noemt waarvan Paul Legeland gebruik maakt in de volgende 2 voorbeelden:
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2

Alvast bedankt !

w00tw00t

Legacy Member
Ik kan niet direct op namen komen maar om eerlijk te zijn, vind ik zijn werk niet echt speciaal.

Dave

Legacy Member
de manier waarop de verf en kleur gebruikt word lijkt vooral op expressionisme en de periode tussen impressionisme en kubisme,
bv cezanne, munch, bacon ...

maar hier is idd niet veel aan hoor.

holycrus

Legacy Member
lol wie bepaalt eigenlijk waar veel aan is en waar niet, ik persoonlijk vind dat ook heel mooi

BrunoD

Legacy Member
Tja het is contemporary art, dat laat zich niet meer onderbrengen in stijlen als kubisme & surrealisme. Bekende Belgische hedendaagse schilders die wel wat van weg kunnen hebben van voorbeeld 1 zijn Sam Dillemans en eventueel nog wel een aantal werken van Luc Tuymans. Maar de stijl zelf valt niet te catalogiseren.

Jedi M.S.

Legacy Member
BrunoD zei:
Tja het is contemporary art, dat laat zich niet meer onderbrengen in stijlen als kubisme & surrealisme. Bekende Belgische hedendaagse schilders die wel wat van weg kunnen hebben van voorbeeld 1 zijn Sam Dillemans en eventueel nog wel een aantal werken van Luc Tuymans. Maar de stijl zelf valt niet te catalogiseren.
Bedankt voor de reacties allemaal !
@ BrunoD: die Sam Dillemans is idd iemand die in dezelfde stijl tekent, thanks ;) Z'n werk is enkel wat creepier :)

Iemand nog voorbeelden, laat maar komen ;)

Conqie

Legacy Member
w00tw00t zei:
Ik kan niet direct op namen komen maar om eerlijk te zijn, vind ik zijn werk niet echt speciaal.

sorry maar als een zwart vierkant een mijlpaal in de schilderkunst was, dan is dit zeker niet niks :)

DieselPower

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
sorry maar als een zwart vierkant een mijlpaal in de schilderkunst was, dan is dit zeker niet niks :)
Komaan man, Malevich is geniaal :D

Jedi M.S.

Legacy Member
Drommels. zei:
De stijl van het eerste voorbeeld vind ik ook merkelijk anders dan de stijl van het tweede voorbeeld.
Het kleurgebruik doet mij ook aan impressionisme denken.

Deze heb ik onlangs ontdekt: Dennis Van der Planken: http://dennisvdp.blogspot.com/
Heeft wel wat leuke werken, al is het niet echt in die stijl. Hier en daar misschien een beetje...
Deze misschien: http://bp3.blogger.com/_rqVCfYrCbxg/R5HuRRezqGI/AAAAAAAAAKU/-IqJ8QQC5Mk/s1600-h/DSC04183.JPG
Thanks, maar het is nog niet echt wat ik zoek :(

Dave

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
sorry maar als een zwart vierkant een mijlpaal in de schilderkunst was, dan is dit zeker niet niks :)

zo een reactie is natuurlijk makkelijk als ge het werk uit zijn context trekt.
kijk naar de periode en het regime waarin malevich werkte. en daarnaast naar zijn ontwikkeling,proces en naar waar hij opzoek was. Malevich was idd een genie.

SyRuS.be

Legacy Member
Drommels. zei:
De stijl van het eerste voorbeeld vind ik ook merkelijk anders dan de stijl van het tweede voorbeeld.
Het kleurgebruik doet mij ook aan impressionisme denken.

Deze heb ik onlangs ontdekt: Dennis Van der Planken: http://dennisvdp.blogspot.com/
Heeft wel wat leuke werken, al is het niet echt in die stijl. Hier en daar misschien een beetje...
Deze misschien: http://bp3.blogger.com/_rqVCfYrCbxg/R5HuRRezqGI/AAAAAAAAAKU/-IqJ8QQC5Mk/s1600-h/DSC04183.JPG

Zitten coole dingen tussen!

Conqie

Legacy Member
Dave zei:
zo een reactie is natuurlijk makkelijk als ge het werk uit zijn context trekt.
kijk naar de periode en het regime waarin malevich werkte. en daarnaast naar zijn ontwikkeling,proces en naar waar hij opzoek was. Malevich was idd een genie.

kan wel zijn, maar als dat kunst is dan zie ik niet in waarom dit het niet zou zijn.
en ik heb zeker niks tegen Malevich in totaal beeld, maar een zwart vierkant ver-afgoden gewoon omwille van de redennen die je daar op somt.

DieselPower

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
kan wel zijn, maar als dat kunst is dan zie ik niet in waarom dit het niet zou zijn.
en ik heb zeker niks tegen Malevich in totaal beeld, maar een zwart vierkant ver-afgoden gewoon omwille van de redennen die je daar op somt.
Ik neem aan dat ge de fontein van Duchamps ook maar nx vindt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan