John Deckx
Legacy Member
Hey, ik ben een systeem aan het bouwen om via een forumlier op het internet een bestelling te plaatsen bij een drukkerij. Aan de hand van de ingevulde gegevens wordt de prijs berekend en automatisch een PDF factuur gegenereerd en gemaild naar de klant én het bedrijf zelf.
Probleem is dat ik niet weet hoe hier aan te beginnen. Kan automatische PDF-generatie het gemakkelijkste rechtstreeks uit flash? Of via php door alles eerst in een databank te steken? (Ikzelf verkies Flash) Die data die ik dan uit Flash of de db krijg moeten in een (mooie) pdf gestoken worden. Ben ik dan het beste af met Adobe Acrobat Elements Server, Adobe Central Pro Output Server, Adobe LiveCycle,... Het mag simpel blijven.
Maar er zijn ook nog andere methodes en systemen om automatisch PDF's te genereren.
Want dat is ons doel, we worden jaarlijks overspoeld met offertes die alleen maar tijd in beslag nemen en een serieuze kost is, dit willen we zo verminderren door volledig geautomatiseerd te werken.
Alle tips, hints, weetjes e.d. zijn meer dan welkom.
Alvast heel erg bedankt voor het lezen en ik hoop op enkele waardevolle bijdragen!
Dank u.
Probleem is dat ik niet weet hoe hier aan te beginnen. Kan automatische PDF-generatie het gemakkelijkste rechtstreeks uit flash? Of via php door alles eerst in een databank te steken? (Ikzelf verkies Flash) Die data die ik dan uit Flash of de db krijg moeten in een (mooie) pdf gestoken worden. Ben ik dan het beste af met Adobe Acrobat Elements Server, Adobe Central Pro Output Server, Adobe LiveCycle,... Het mag simpel blijven.
Maar er zijn ook nog andere methodes en systemen om automatisch PDF's te genereren.
Want dat is ons doel, we worden jaarlijks overspoeld met offertes die alleen maar tijd in beslag nemen en een serieuze kost is, dit willen we zo verminderren door volledig geautomatiseerd te werken.
Alle tips, hints, weetjes e.d. zijn meer dan welkom.
Alvast heel erg bedankt voor het lezen en ik hoop op enkele waardevolle bijdragen!
Dank u.
(buiten ASP.NET & JSP)