Archief - schaduw rond site, beste manier = ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GregoryCo

Legacy Member
Ik heb al verschillende methoden gezien op het internet hoe je een schaduw kan zetten rond uw website (content incl header en footer), maar tot nu toe is het alleen maar knoeien met photoshop. Ik heb ook een manier gezien om het volledig met html en css te doen, maar dat oogde niet echt mooi en professioneel.
Bestaat er een of andere manier dat door alle browsers wordt ondersteund?
Ik had ook al gedacht om de header, footer en content apart te ontwerpen in photoshop, en het ontwerp van de content te laten y-repeaten in CSS.

Wat is volgens jullie de beste manier?

dbvb

legerguy

Legacy Member
Ik gebruik een ander effect (de shadow fade weg :)) Ik zet met CSS men Background helemaal naar de achtergrond door middel van de code z-index: -999.

Das gewoon een DIV achter alle andere (wel ff klooien met de plaats tussen de bovenkant & de juiste plaats. Dat ius het moeilijkste.) De gemakkelijke weg is simpel in photoshop de shadow al zetten en zoals je zegt repeat-y voor de content

GregoryCo

Legacy Member
Kheb het zo gedaan :)
Imagine Life Energy
nu nog ff zoeken voor die content, want hij geeft problemen als de tekst verder gaat dan de afbeelding (footer verdwijnt voor een stuk en content wordt niet verlengt desondanks repeat-y)

exxhal

Legacy Member
Meestal gebruik ik drie delen.

Ik maak een background en deze deel ik in 3 stukken.
Dan maak ik drie divs met een foto boven het stuk dat ik repeat en een stuk eronder.
De repeat zet ik dan als background. Zo kan er tekst komen nat.

KoenDK

Legacy Member
de header en footer: schaduw meeslicen
het middenstuk: repeat-y van een schaduw van 1pixel hoog en 5pixels breed

GregoryCo

Legacy Member
Kheb het zo gedaan: (in photoshop gesliced en gezet adhv css in html

html
Code:
<div id="header"></div>
    
    <div id="content">
    <div id="inhoudtekst"></div>
    </div>
    
	<div id="footer"></div>

css
Code:
#header{
	background-image:url(afbeeldingen/header.jpg);
	margin:auto;
	background-repeat:no-repeat;
	width:900px;
	height:327px;
	}
#content{
	background-image:url(afbeeldingen/inhoud.gif);
	margin:auto;
	background-repeat:repeat-y;
	width:900px;
	height:267px;
	}
#inhoudtekst{
	width:648px;
	height:374px;
	float:right;
	margin-right:35px;
	margin-top:-110px;
	}
#footer{
	background-image:url(afbeeldingen/footer.jpg);
	margin:auto;
	position:static;
	background-repeat:no-repeat;
	width:900px;
	height:106px;
	}

Hij geeft dus nog enkel een fout als de #inhoudtekst verlengt wordt door tekst

j design

Legacy Member
Ik heb juist een gedacht

Je hebt de content div en die omsluit je door een ander div met een kleine padding 2à3px.
Dan geef je die een donkergrijze kleur en een opacity van 0,4 ofzo
De middenste div wit ofzo en dan denk ik dat je een css manier hebt voor een schaduw.

* heb het nog niet geprobeert

edit: voor je css min-height nemen ipv height

GregoryCo

Legacy Member
Dat met die min-height werkt precies niet :( content wil nog altijd niet mee
maar kblijf zoeken
bedankt :)

j design

Legacy Member
#inhoudtekst{
width:648px;
height:374px;
float:right;
margin-right:35px;
margin-top:-110px;
}

Waarom een float?

En als je hier de height wegneemt en dan in #content ook, dat die automatisch aanpast.
Lukt het dan ook niet?

GregoryCo

Legacy Member
Kheb het zo op zijn plaats gekregen adhv die float. De tekst mag enkel in het witte gedeelte, aan de rechter kant dus, maar dat zal je ongetwijfeld wel geweten hebben :p

height wegnemen werkt ook niet :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan