Archief - REQ: Afbeelding vergroten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

<MrBabache>

Legacy Member
Ik zit met een klein probleempje, ik zou de volgende afbeelding willen gebruiken om op een affiche te zetten, maar ik krijg hem niet scherp genoeg op groot formaat.
Vraag : Is er iemand die deze afbeelding even kan vergroten naar een fatsoenlijk formaat, of vectorizeren? De afbeelding zou groot genoeg moeten zijn om om een A2 te zetten...
Ik denk dat dit voor de geoefende photoshopper een koud kunstje is, maar mij lukt het maar niet :help:

De afbeelding vind je hier .
Ook die 5 lijntjes die de verschillende delen aanduiden mogen eventueel weggewerkt worden...

Alvast bedankt, MrBabache

TiB0

Legacy Member
Ik vraag me af of:
1) Je die afbeelding zelf hebt gemaakt (wss niet want dan zou je het zelf kunnen vergroten)
2) Als je ze van een andere artiest gebruikt, dat je wel de toestemming hebt om het te gebruiken op je affiche van de maker
3) Zoiets namaken is niet echt op 5 minuutjes gebeurd hoor, dus euh, ik wil hier nu niet de blaZe uithangen maar what's the reward? :D

Stimpy

Legacy Member
om te vergroten zonder verlies moet dat idd gevectoriseerd worden
fotos vergroten levert altijd grotere pixels op omdat er gewoon niet meer informatie op die afbeelding staat om een grote foto te vullen

blaZe

Legacy Member
TiB0 zei:
Zoiets namaken is niet echt op 5 minuutjes gebeurd hoor, dus euh, ik wil hier nu niet de blaZe uithangen maar what's the reward? :D

als je iemands nickname wilt gebruiken dan wel in de juiste context aub.
persoonlijk heb ik nooit gevraagd achter een reward wanneer ik intresse had om een req/job uit te voeren.

ik stelde enkel vragen bij sommige hun bedoelingen, net zoals enkele andere, over de eerlijkheid of doelstelling dus van sommige requesters.
(niet in dit geval atm)

GMotha

Legacy Member
TiB0 zei:
Zoiets namaken is niet echt op 5 minuutjes gebeurd hoor
Maar zoiets gaat ook geen kwartier duren, mits ge illustrator of zelfs flash wat kent.

reach

Legacy Member
Voor zoiets "een reward" vragen is gewoon marginaal, voor bijvoorbeeld een affiche of een website kan ik zoiets nog aanvaarden maar alé... ge moet nu ni direct eel de lijn kortzichtig doortrekken é

<MrBabache>

Legacy Member
Moest het eventueel mogelijk zijn, mogen der nog pogingen gepost worden hoor :)
Die van Joey is heel goed, alleen zijn de lijnen aan de arm en de schuivers rechtsonder een beetje scheef. Toch heel hard bedankt voor de tijd en moeite, waarschijnlijk zal ik hem wel gebruiken moest er geen andere meer volgen, maar een affiche kan nooit perfect genoeg zijn he ;)

Lo_fi

Legacy Member
Vectoriseren op zo'n klein formaat is doorgaans niet perfect. it will have to do I guess. Toch nog even verwijzen naar de niet onbelangrijke vragen van volgend heerschap:

TiB0 zei:
Ik vraag me af of:
1) Je die afbeelding zelf hebt gemaakt (wss niet want dan zou je het zelf kunnen vergroten)
2) Als je ze van een andere artiest gebruikt, dat je wel de toestemming hebt om het te gebruiken op je affiche van de maker

Ik skip ff vraag 3 want die was niet van toepassing (reward voor 2 min werk..komaan zeg) en bovendien, blaZe zaagt over hetzelfde als ik: peanuts-reward en of/geen reward voor commerciële opdrachten (huisstijlen voor zelfstandigen oa) en duidelijk huiswerk doorschuiven.


Om terug te komen op die 2 vraagjes..: als het voor een affiche is dan hoop ik dat je op z'n minst gaat vermelden dat je deze afbeelding geript hebt? Zou leuk zijn voor de persoon die ze effectief heeft gemaakt.

<MrBabache>

Legacy Member
Om terug te komen op die 2 vraagjes..: als het voor een affiche is dan hoop ik dat je op z'n minst gaat vermelden dat je deze afbeelding geript hebt? Zou leuk zijn voor de persoon die ze effectief heeft gemaakt.
Hmm, afbeelding heb ik idd gewoon van altavista geplukt. Hij komt van een site van een of andere Noors/Zweedse/Scandinavische amateurbandje gok ik, even contacteren is dus vrij moeilijk :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan