Archief - Q: welk programma voor films te maken via renders 3dsmax

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem0

Legacy Member
Beste,
ik ben op zoek naar een programma om single frames om te zetten in een filmpje.
het is voor een project waar ik een animatie zou moeten maken gecombineerd met tekst voor een woordje uitleg.
normaal render ik alleen in 3dsmax en zet om naar avi formaat.
is er een gemakkelijk programma waar veel tutorials van te vinden zijn?

mvg
wim

dresse

Legacy Member
Alle betere videomontage programma's laten het inladen van image sequenties toe denk ik..
Ma als ge gewoon in 1 laag gaat werken heeft het wel ni veel nut dat ge met images werkt, dan kunt ge evengoed in uncompressed avi renderen...
Als ge wel in lagen rendert (schaduw, achtergrond, animatie, ... apart) dan hebt ge een compositing programma nodig om die beelden weer samen te voegen (after effects, digital fusion, combustion, shake, ... )

After effects lijkt mij het simpelste...

Anoniem0

Legacy Member
het betreft een passiefhuis kantoor.
ik zou graag switchen van een render met materials en beschaduwing naar ene transparant gebouw en of clayrender. in de grond kunnen kijken voor de grondsonderingen. het betonkeractiveringssysteem (vloerplaten is in principe verwarming) allez ik zou wel willen spelen met transparant/niet transparant
zoomen met camera en dan met particles een fluidastroom of luchtstroom willen kunnen weergeven.

dresse

Legacy Member
ah zo...
Ge gaat dus gewoon telkens 1 render maken en dan al die afbeeldingen monteren tot een filmpje... Dus niet een heel filmpje uitrenderen als een image sequence, maar eerder met meerdere stills werken?

In dat geval is elk montageprogramma toch geschikt? Als het echt veel stills zijn die achter elkaar gemonteerd moeten worden zou ik opteren voor een montageprogramma en niet voor compositing. Vegas, premiere, final cut, imovie, avid, ... er zijn er zoveel :)

voor premiere zijn misschien het meeste tutorials te vinden...
Avid is vrij 'pro' denk ik voor de pc...
Ik werk het liefst met vegas, alhoewel ik avid al lang ook eens wil testen...

D3C0Y

Legacy Member
als al uw stills dezelfde sequentienaam hebben dus file01, file02, file03 dan kunt ge via max met RAM player (zit ergens bij de tools als ik mij het goed herinner) dat filmke uitrenderen van stills naar avi

LunchBox

Legacy Member
@decoy: dan zit hij nog met het probleem dat'm van die verschillende afzonderlijke filmpjes de compositie-vrijheid wil behouden om in/uit te faden tussen de beelden.

ik zou gaan voor after-effects, als je photoshop begrijpt heb je slechts enkele basis-zaken nodig om ermee aan de slag te kunnen. voor tutorials: one stop > http://www.videocopilot.net/tutorials.html

maak dus niet de fout om uw "overgang" volledig in 3dsmax te gaan doen, maar render een flyby met volledige opaciteit, en dan eentje waar bijvoorbeeld de muren ontbreken. als je dan die eerste laag boven de tweede zet zal je in after-effects kunnen bepalen wanneer je door de muur kijkt.. hoelang etc etc - zonder dat je constant heel dat boeltje moet herrenderen. (hoe meer vrijheid in post-productie, hoe beter)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan