Archief - Q: Via IP-Adres persoon achterhalen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HalaMadrid

Legacy Member
Hallo,

Ik heb soms domme berichten in mijn gastenboek. En ik zou graag weten wie het zijn, kan ik op basis van een ip adres iemands naam vinden?

Grs Sam

HalaMadrid

Legacy Member
A, sorry. te nonchalant van mij, ik zit niet veel op dit onderdeel van het forum.

Dank u

Grs Sam

Zero Grav

Legacy Member
Achterhalen van een persoon kan je eigenlijk enkel via de bevoegde instanties. Als je je gastenboek zelf hebt geschreven kan je de persoon wel weren met de volgende code:

<?php if($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == "zijn ip") { HEADER("Location: pagina.php"); } ?>

Maar door dynamische ip adressen heeft dat ook niet bepaald veel effect. Vraag is hier al eerder langsgekomen en toen werd zelfs geopteerd om het gastenboek te verwijderen, maar dat vind'k dan weer zo'n overdreven reactie.

Quilombo

Legacy Member
via ip identiteit achterhalen gaat niet
bannen op ip wel, maar is met dynamische ip's dus ni echt effectief

oplossing: ervoor zorgen da gij toelating moet geven aan een post vooraleer hij in guestbook kan komen

xml

Legacy Member
Zoveel mogelijk gegevens bijhouden zoals tijdstip, ip, enzo en een abuse versturen naar de provider van die gebruiker. ( kan je normaal eenvoudig achterhalen via een tracert ipadres)

dJeez

Legacy Member
Maar als je dat doet met Zero Grav z'n code ga je 9 kansen op de 10 een proxy terugkrijgen van de ISP in kwestie, abuse zal dan direct vertikaal classeren :p.

De eenvoudigste en meest drastische manier is om guestbooks ed meer achter een login te zetten, zodat ze enkel toegankelijk zijn voor geregistreerde bezoekers. Die drempel (bij registratie ga je enkel activeren nadat de bezoeker een link in een activatiemail heeft aangeklikt) gekoppeld aan het weren van de gekende free mail services (hotmail, yahoo, gmail ed meer) kan al heel wat misbruik tegenhouden (die spammers zijn nl. niet snel geneigd om een werkend email adres in te vullen dat gaan free mail service is).

Maar een kleine beveiliging tegen spammen (aantal berichten komende van hetzelfde IP binnen een bepaalde tijdspanne tellen) gekoppeld aan een (tijdelijke) IP ban is ook wel zeer effectief.

DJ_Trash

Legacy Member
ne login maken voor een guestbookentry is prtty dumb: niemand ga account maken om 1 malig een gastenboek te kunnen tekenen


Het idee om de entry eerst via amdin te laten goed die moet goedkeuren voor het op site komt is veel beter. deze optie wordt trouwens door veel free guestbooks ondersteund

Bram

Legacy Member
ik hem een tijd de standaard guestbook gebruikt van telenet (ken niets van php) en daar was het zelfs gewoon mogelijk om de vervelende entries eruit te deleten... Gewoon ff uw bestand met uw entries in downloaden van uw server, de vervelende entries eruit filteren met notepad ofzo en dan weer uploaden... Done, bij eenvoudige standaard guestbooks moet dit toch ook wel lukken?

Zero Grav

Legacy Member
Ja, als jij je elke dag met zo'n werk wilt bezighouden wel ja.

dJeez

Legacy Member
DJ_Trash zei:
ne login maken voor een guestbookentry is prtty dumb: niemand ga account maken om 1 malig een gastenboek te kunnen tekenen
Iemand die wil spammen niet, iemand die effectief iets wil plaatsen zal daar geen graten in zien, en diegenen die iets wilden plaatsen maar zich bedachten hadden dan wellicht niks speciaals te melden :p.

Nu ja, guestbooks op zich zijn sowieso pretty dumb, als je user feedback op de site wil plaatsen gebruik dan een contactformulier en neem die berichten na controle (al dan niet geautomatiseerd) over op de site.

xml

Legacy Member
Of maak gebruik van de zogenaamde "visuele confirmatie" waarbij je een code uit een afbeelding moet overtypen. Een gastenboek beschermen achter een login is volgens mij niet zo'n goed idee, gezien het meestal 'voorbijgangers' zijn die dit tekenen.

Quilombo

Legacy Member
peis ni dat t over geautomatiseerde spam gaat, maar over ongepaste comments

--> berichten eerst controleren voor ze op de site komen, ni da ze er automatisch op komen (inloggen is idd nogal stom voor een guestbook, vaak zet je der maar 1 post in)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan