Archief - Q: tips rond het maken van een logo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Svenvdb

Legacy Member
Mijn ouders hemme een zaak en ben zo aan het denken om een logo te ontwerpen voor de zaak.Maar heb er niet zo veel verstand van :oink:
en daarom vraag ik jullie om raad

De zaak noemt gewoon Van den brande - Van Roie
en ze verkopen Kolen - Mazout - Veevoeders - Mestoffen

hoe zou ik er aan moeten beginnen ? Iemand ideeën ofzo??

Repeltje

Legacy Member
pak een schetsboekje en een potloodje
en probeer eens wat dingen uit

schikking, illustratie, combinaties, etc...
de bakermat van een goed logo is veel nadenken en veel schetsen
en niet te vlug na uwe computer springen
of aan ons vragen hoe wij het zouden doen en daarna vragen of we nie iets zouden willen uitwerken in ps of illust
zelf een beetje creatief bezig zijn kan nooit kwaad

excuses als ik grof overkom
ma tis vo uw eigen goed ;)

mvg,

Lo_fi

Legacy Member
Je zou ergens een midden moeten vinden tussen kolen - mazout en dan de veevoeders / meststoffen. Als het enkel kolen en mazout was dan kon je al vlug een symbooltje zoeken met een vlam, een vuur, warmte.. Hier zit je nog met die veevoeders.. is een vuurspuwende koe uitgesloten?

En dan nog de naam 'Van den Brande' --> de kolen en mazout , Van roie (met iets meer fantasie) --> landbouw (rooien) .

Al bij al zou ik een logo maken waarin je de 2 facetten van het bedrijf ziet terugkomen, eventueel met wat humor..

Svenvdb

Legacy Member
Lo_fi zei:
Je zou ergens een midden moeten vinden tussen kolen - mazout en dan de veevoeders / meststoffen. Als het enkel kolen en mazout was dan kon je al vlug een symbooltje zoeken met een vlam, een vuur, warmte.. Hier zit je nog met die veevoeders.. is een vuurspuwende koe uitgesloten?

En dan nog de naam 'Van den Brande' --> de kolen en mazout , Van roie (met iets meer fantasie) --> landbouw (rooien) .

Al bij al zou ik een logo maken waarin je de 2 facetten van het bedrijf ziet terugkomen, eventueel met wat humor..

ja dat is them nu net ik ben niet zo creatief in dit soort dingen :s :doh:

Repeltje

Legacy Member
oefening baart kunst jongeman

is fictie uitgesloten?
anders maakje zoiets met meststoffen op landbouwgrond
daaruit groeien koeien die veevoeder eten en kolen kakken
en die kolen worden dan in een kacheltje gegooit die dan de mazout moet vervangen

dus dit tekstje probeert ge af te beelden in 4 prentjes die een cirkelke vormen
en in de band van het cirkelke staat dan Van den Brande
en boven elk prentje wat het afbeeldt
meststof...veevoeder....

ziede het voor u?

Lo_fi

Legacy Member
Repeltje..dat wil ik zelfs niet voor me zien.. *damn* :wtf:
Er zijn grenzen aan fantasie..en btw..*tip voor de jeugd van tegenwoordig* : vertrek niet altijd vanuit een animatie of filmfragment.. Dat slaat meestal nergens op voor gebruik in een statisch beeld.

Respawn

Legacy Member
zijde nu da "logo" van één aan't opsommen? lol
sorry, kon't ni laten (met die cirkeltjes etc)

frenzal

Legacy Member
een brandende drol ist eerste waar ik aan moest denken, maar denk niet dat het logo materiaal is ^^

skinny_sl

Legacy Member
lol

wou nog even terug komen op wat repeltje zei
"Oefening baart kunst"
wat bedoel je hier mee? het photoshoppen of het ontwerpen??
Photoshoppen kan je idd leren door er veel mee bezig te zyn maar het ontwerpen zelf :oink: denk t toch ni hoor
niet kwaad bedoeld ofzo e

orez

Legacy Member
skinny_sl zei:
lol

wou nog even terug komen op wat repeltje zei
"Oefening baart kunst"
wat bedoel je hier mee? het photoshoppen of het ontwerpen??
Photoshoppen kan je idd leren door er veel mee bezig te zyn maar het ontwerpen zelf :oink: denk t toch ni hoor
niet kwaad bedoeld ofzo e

ontwerpen leer je ook door ermee bezig te zijn.

Lo_fi

Legacy Member
Zeker weten. Een beetje aanleg kan nooit kwaad maar uiteindelijk komt het toch ook neer op heel veel oefenen...

fixer187

Legacy Member
skinny_sl zei:
lol

wou nog even terug komen op wat repeltje zei
"Oefening baart kunst"
wat bedoel je hier mee? het photoshoppen of het ontwerpen??
Photoshoppen kan je idd leren door er veel mee bezig te zyn maar het ontwerpen zelf :oink: denk t toch ni hoor
niet kwaad bedoeld ofzo e

sorry voor het :offtopic: maar ze zijn zo zeldzaam hier...een Standard supporter :applause: :cool: :)


frenzal zei:
een brandende drol ist eerste waar ik aan moest denken, maar denk niet dat het logo materiaal is ^^

hehe daar was ik ook aan het denken :D, het is wel een uitdaging om een degelijk niet ludiek logo te bedenken hiervoor :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan