Archief - Q: Spammers op gastenboek

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yaris

Legacy Member
Hallo, ik weet niet of het hier thuishoort.
Sinds kort komt er in het gastenboek van een site waar ik regelmatig kom allerlei amerikaanse mensen zeggen: Good job, nice site etc... Deze site is in het nederlands en het gastenboek ook.
Zijn dit bots die gastenboeken afspeuren en berichten achterlaten of iets anders, vandaag waren er 4 berichten na elkaar.

TheCrow7

Legacy Member
Ben je dan zeker dat het amerikanen zijn ? Jan met de pet spreekt ook wel eens wat engels op het internet.

Bertold

Legacy Member
hm mss een validatie voor te posten maar gebruiksvriendelijk isda wel nie echt é

yaris

Legacy Member
Samantha (USA) Man E-mail [email protected] Homepage http://www.myjavaserver.com/~vxui/dating-louisville.html

I amglad to put my step on it .

2005-10-31 22:31:47 Reactie Samantha Verwijder Samantha °561

Daniel (USA) Man E-mail [email protected] Homepage http://www.myjavaserver.com/~saveup/accutane.html

I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work. .

2005-10-31 20:47:57 Reactie Daniel Verwijder Daniel °560

Samantha (USA) Man E-mail [email protected] Homepage http://www.myjavaserver.com/~saveup/accutane.html

Hi, nice site! Your hard work paid off .

2005-10-31 19:33:03 Reactie Samantha Verwijder Samantha °558

Jacob (USA) Man E-mail [email protected] Homepage http://www.myjavaserver.com/~saveup/accutane.html

it is very nice to be on this site pls.your effort is nice keep it moving .

2005-10-31 19:33:03 Reactie Jacob Verwijder Jacob °557

Alexis (USA) Man E-mail [email protected] Homepage http://www.myjavaserver.com/~saveup/accutane.html

I amglad to put my step on it .

Hier effe een copy paste, zoals je kan zien is de text van de eerste hetzelfde als die van de laatste, enkel een andere naam.

Bertold

Legacy Member
doe een validatie doormiddel van gd_library enzo dus een plaatje met cijfers op (afbeelding) en dan moet de gene die wilt typen die cijfer/lettercode overtypen ter validatie dat het geen bot is die het wil plaatsen.
Beetje niet gebruiksvriendeljk maar that should do the trick ;)

frenzal

Legacy Member
minder vanzelf sprekende form velden gebruiken helpt ook

als ze form zien met name / email / url / message is het vrij duidelijk voor die "bot" dat het spambaar is maar geef uw velden een iets cryptischer naam en probleem zou opgelost moeten zijn, heeft ooit voor mij gewerkt...

Incinnerator

Legacy Member
geef uw bestand een andere naam als guestbook.php

gastboek
of iets dat te maken heeft met je site

vb: mijn chirosite daar noemt het chiroboek.php

greetz
Incinnerator

Bertold

Legacy Member
tis ook altijd de zelfde homepage dus mss iets van if($_POST['homepage'] == die site){
dan error ofzo mss ook een idee é ;)

LSDsmurf

Legacy Member
Dat zijn zeker en vast spambots.

De beste methode om dat soort comments te weren is een woord verificatie aan je gastenboek toevoegen, zoals bt belgium al poste.

yaris

Legacy Member
Merci voor de reply's, ik zal het eens bekijken voor dat aan te passen.
Thx
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan