Archief - Q: Print A5 boekje.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

syndrom

Legacy Member
Hallo iedereen,

een van men onderdelen van men eindwerk was een cataloogje maken, nu de mijn is op een A5 liggend. Weet iemand een copyshop zijn in het gentse waar ik dat in kleur kan laten drukken en laten monteren in een boekje (snijden en laten nieten enzo)? Liefst zo goedkoop mogelijk.

En heeft iemand nog tips hoe ik een huistijl best kan presenteren aan een jury (iets presenteren is nooit men sterkste kant geweest :( )

Alvast bedankt!

LunchBox

Legacy Member
logo's worden vaak voorgesteld met verschillende variaties in achtergrondkleur/grootte en evt outline. (vermeld ook je kleuren in RGB & CMYK waarden en de gebruikte lettertypes in een soort van beknopte style-guide)

logo_mto.gif


(afhankelijk van wat je product is maak je best ook een "mock-up" van het logo "op het product", bv. een magazine, softwarebox, machine, ..)


verder kan je een mapje maken in je huiskleuren en daarop je logo.. en als je't opendoet links bv. je naamkaartje & enveloppe en rechts het briefhoofd. (samen vormt dat dan één corporate-identity geheel)

heb ff gegoogled en dit "lijk er een beetje op" maar't is nog wat eenvoudig:

2005_blvdr_450_003.jpg


een three-fold is ook altijd wel handig voor een fysieke presentatie, aangezien het makkelijk blijft staan:
styleguide-color.jpg


de dames kunnen ook nog hun nagels lakken in de huiskleuren.. maar soit dah's hier ni van toepassing denk' ;) algemene regel is wel: zorg voor afwerking en meerwaarde bij een jury-presentatie.. dus doe een efforke - dat wordt altijd geapprecieerd boven een standaard blauw mapke met plastiekskes in. (tenzij dat laatste een verplichting is)

syndrom

Legacy Member
Merci lunchbox, heb idd al een logo pasport.
Die mappen lijken me wel iets.

Lol @ diesel :d:d

syndrom

Legacy Member
grafische vormgeving/DTP @ syntra west (kut)

Nuja volgend jaar hopelijk sint lucas gent.

Niemand een antwoord op men boekje?

-wodkafiero-

Legacy Member
Ik volg dat ook, net 1ste jaar achter de rug. Mag ik vragen waarom je het kut vindt? (geef je trouwens geen ongelijk hoor)

Sorry voor off-topic eigenlijk. Ken geen copyshop in Gent, wel mensen in Gent dus als ge echt niks vindt wil ik wel eens polsen :)

syndrom

Legacy Member
-wodkafiero- zei:
Ik volg dat ook, net 1ste jaar achter de rug. Mag ik vragen waarom je het kut vindt? (geef je trouwens geen ongelijk hoor)

Sorry voor off-topic eigenlijk. Ken geen copyshop in Gent, wel mensen in Gent dus als ge echt niks vindt wil ik wel eens polsen :)

reavx zei:
syntra is in mijn ogen na de twee jaar dak daar nu zit, ferm kloten.

Ok je leert de programma's kennen ma kwa creativiteit komt er niet veel te pas, net als nu met men eindwerk. Ze denken daar veel te commercieel naar mijn zin. Ge zit daar in redelijk klein lokaalke allemaal op elkaar gepropt. Ge leert niks over tpyografie etc. Bah.

De opdrachten zijn redelijk kut in mijn ogen en hebben soms bitterweinig met ontwerp te maken, gewoon zuiver DTP werk (pas op ge moet et ook kunnen, maar elke noob die leert met illu, indesign en s werken kan dtp werk doen). Gewoon maak dit na, en maak dat na.
Kheb ne maat en die heeft ook syntra grafisch ontwerp/dtp gedaan en werkt nu in een kledingszaak.

En schoolmentaliteit is volgens mij groter dan in een hogeschool ze, je komt daar om 8.30 toe en gaat maar weg om 16.30 é. Kan er niet aan doen maar ik vind syntra echt kut voor grafisch ontwerp.

Nu ik weet ook nie hoe het is op Sint lucas é, maar toen ik daar vandaag rondliep had ik toch al een positief gevoel.

En eigenlijk dat argument van vrije tijd opgeven, kbedoel in welke hogeschool/unief heb je pakken vrije tijd over? Das toch logisch dat je werkt aan je opdrachten en dat niet alleen op school. als je dat erg vind ga je in syntra wel je ding vinden, daar moet je nooit thuis ofzo verder werken.

Nuja dit is natuurlijk mijn mening maar ik ben echt niet tevreden over de syntra opleiding.

en nu gedaan met de oftopic plx!

LeSec

Legacy Member
Rechttegenover Sint-Lucas campus in de hoogstraat is er een winkel waar ge kunt laten drukken op elk soort formaat zowat, maar die is vrij duur dacht ik, ge kunt er altijd eens gaan vragen.

In de voskenslaan is er ook een drukkerij, reproduct denk ik, of ge daar op A5 kunt drukken weet ik niet, maar ik laat daar al mijn plans op A1 of A0 afdrukken en daar valt de prijs goed mee.

http://www.reproduct.be/ voor meer info

syndrom

Legacy Member
hmm reproduct kan mijn boekje niet op full size afprinten en dat is wel nodig voor de jury, kutzooi. Weet iemand nog iets?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan