Archief - Q: PNG to GIF

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gamefactor

Legacy Member
Hey,

Heb een paar icoons gedownload die ik voor mijn site kan gebruiken maar deze staan in PNG. Wanneer ik deze zo op mijn site plaats, is dat dat transparant is normaal een lichtgrijse kleur geworden. Wanneer ik die PNG omzet naar GIF dan wordt de afbeelding minder mooi en krijg ik dit resultaat:

http://www.gamefactor.be/skins/blue/images/forum.gif

Weet iemand soms een goede convertor of een manier om PNG om te zetten naar gif Zodat achtergrond transparant blijft en afbeelding zelfde kwaliteit blijft?

Greetz

LunchBox

Legacy Member
omzetten naar gif gaat je altijd dat effect opleveren wanneer je met dergelijke anti-aliassed afbeeldingen werkt bovenop een transparante achtergrond, omdat gif niet met verschillende gradaties transparantie overweg kan (om't in mensentaal te zeggen)

bij gif is iets dus transparant of niet transparant (perfect voor afbeeldingen waar rechte stukken inzitten of zaken gepixeld zijn zonder ergens smoothing te hebben op't doorschijnende onderdeel), maar bij png heb je veel meer mogelijkheden. lijkt me dus ook best een browser-oplossing te zoeken voor je probleem en ze in png te laten staan. (of moest uw achtergrondkleur niet veranderen ze'r gewoon zo in te steken)

PerfectPC

Legacy Member
laat uw afbeeldingenidd gewoon in png staan. binne een paar weken/maanden is IE7 er, en daarbij zullen al uw png problemen opgelost zijn :)

GuntherDW

Legacy Member
of erger, who knows
mja, let's see what happens zeker? :)

Lo_fi

Legacy Member
PerfectPC zei:
laat uw afbeeldingenidd gewoon in png staan. binne een paar weken/maanden is IE7 er, en daarbij zullen al uw png problemen opgelost zijn :)

Ik hoop het van harte..en keep my fingers crossed. Dan nog een jaar wachten eer 85% van de internetpopulatie ergens begint op te vangen dat er iets is als IE7..

Of weet je wat ..de instant-oplossing : Safari, iCab, NetPositive voor BeOS, OmniWeb voor Mac OS X Server, de Sega Dreamcast browser, de CSCMail e-mail client voor Linux. Netscape's Navigator 6, 7, 8 , Mozilla, Firefox, Galeon and K-Meleon, Dillo voor Linux, Opera voor Windows en Linux, Konqueror 3, WebTV Viewer test browser for Windows , AMaya 2.1, Webster XL voor RISC OS en de ICE Browser.

..die behandelen de PNG lief tot zeer lief.

Tiens het werd precies tijd dat Internet Explorer PNG ging ondersteunen ;)

Joriz

Legacy Member
het lijikt me dat ze IE7 wat zullen pushen... dus mss wel als windows update.. en dan kan het snel gaan...

GuntherDW

Legacy Member
als IE7 echt goeie PNG support heeft geef ik een pluim voor microsoft :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan