Archief - Q: Laden van website versnellen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Noizz.be

Legacy Member
Hey

Ik heb een website gemaakt voor ons house & techno event.

Belangrijk: website is compatibel met IE en FF (andere browsers heb ik links laten liggen aangezien het publiek toch maar puberkes zijn die ni eens weten dat er andere browsers dan IE bestaan).

nu: als je naar de website surft en je klikt op de flyer begint de main site te laden. In firefox zie je dat gebeuren dus das ni echt een probleem.
in IE daarentegen duurt het 12 seconden ongeveer dat de website blijft staan op de backgroundcolor en dan floept alles erop.

Wat stellen jullie voor om de mensen te realiseren dat de website aan het laden is?

preloader? hoe?
melding?
...

Wat geen optie is: jpeg comprimeren want die zijn al op het kleinste gecomprimeerd en anders wordt het lelijk. flash-filmpke comprimeren is niet mogelijk want de bitrate van het muziek is al laag genoeg, nog lager klinkt het metaal en vies.

URL naar website: http://www.locallyfunky.be/

Groeten
Bart Claessens

PS: graag had ik een soort van preloader die je ziet als de flyer op het scherm komt en als de website dan geladen is dan kunnen de mensen de flyer klikken

Lashknife

Legacy Member
12 seconden? :confused: stond hier binnen de 4 seconden op... (en nee, kheb gene powerbak, tis nen amd duron 1300 met 700+ ram)

BertG

Legacy Member
lols, ik had de site menteen in IE en moest 2sec wachten op BG :p
zit op een PentiumM 2.0GHz, dus wel redelijk snel

DJ_Trash

Legacy Member
idd 1 a 2 seconden MAX; ik heb ni echt een probleem, alles komt goe tegelijk

Noizz.be

Legacy Member
Ah cava dan :)

Twas maar omdat mijn vriendin gistere zei da het nogal lang duurde om de website te laden. zoiets van een 10 seconden. Ze zit wel een een wireless netwerk op een laptop 1,4 mhz, 256 ram

Noizz

Bunz

Legacy Member
Noizz.be zei:
Ah cava dan :)

Twas maar omdat mijn vriendin gistere zei da het nogal lang duurde om de website te laden. zoiets van een 10 seconden. Ze zit wel een een wireless netwerk op een laptop 1,4 mhz, 256 ram

Noizz

Waw ne laptop van 1,4 mhz ... ja da zou bij mij ook wel een uur of 10 duren ....
Anyway u vriendin zal vol met spyware gezeten hebben ^^ (haar computer natuurlijk :p)

Noizz.be

Legacy Member
Bunz zei:
Waw ne laptop van 1,4 mhz ... ja da zou bij mij ook wel een uur of 10 duren ....
Anyway u vriendin zal vol met spyware gezeten hebben ^^ (haar computer natuurlijk :p)

verre van, pc just nieuw en ik onderhoud diej pakt wekelijks met adaware, ccleaner, hijack this, ...

Noizz

Flipkikker

Legacy Member
ideetje mss,

gif animatie als bg waarop cirkeltje ronddraait, met in het midden loading ofzo
als de flyer geladen is zal die zowiezo dat achtergrond tekeningetje bedekken ;)

bij mij moest het nog geen seconde laden btw, (kheb het laadproces zelfs niet gemerkt)

CyberOps

Legacy Member
hier getest met Opera. Stond direct in beeld. max 1 second ofzo...

nice website btw... :niceone:

Noizz.be

Legacy Member
CyberOps zei:
hier getest met Opera. Stond direct in beeld. max 1 second ofzo...

nice website btw... :niceone:

In opera ziet ge de png's ni heb ik gemerkt :p
Volgens mij komt da door het script da ik gebruik om PNG's met transparantie te tonen in IE, en opera reageert daar een beeke vreemd op :)

Noizz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan