fromalk
Legacy Member
Hallo allemaal,
ik ben reeds enkele weken bezig aan een jongeren site. Daarstraks ben ik dan begonnen aan een documentje met de algemene voorwaarden. Hierbij heb ik een snelle kijke genomen bij enkele andere partijen. Nu bij een van hen vond in een inschrijving bij de commisie ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer terug.
zie: http://www.privacycommission.be/nl
nu omdat de beta site al een aardig aantal registraties heeft opgeleverd en ik er een grootte community van wil maken ben ik me bewust dat ik juridisch gezien ook best zoveel mogelijk in orde kan zijn. Hiermee bedoel ik bescherming van de persoonsgegevens etc.
Ik heb me dan zonet ook willen inschrijven bij de hierboven vernoemde commisie, via het e loket kost me dat 25€ en dat heb ik er wel voor over.
Echter stelt er zich meteen een probleem bij de eerste pagina;
https://www.privacycommission.be/elg/newGeneralDeclaration.htm?clearSession=true#
Blijkbaar moet men beschikken over een onderneming hiervoor? Ik leid dit af uit:
de noodzaak voor een rechtspersoon
het noodzakelijke BTW nummer
echter heb ik deze info helemaal niet als hobbyist, de bedoeling achter mijn site is helemaal niet een profit te maken en ik zie dus ook geen enkel punt om een bedrijf op te starten hiervoor.
Overigens moet je een hm nummer geven maar uit deze pagina begrijp ik net dat je pas een hm nummer krijgt na de aanvraag?:
http://www.privacycommission.be/nl/in_practice/declaration/#N100D0
MVG Stijn
ik ben reeds enkele weken bezig aan een jongeren site. Daarstraks ben ik dan begonnen aan een documentje met de algemene voorwaarden. Hierbij heb ik een snelle kijke genomen bij enkele andere partijen. Nu bij een van hen vond in een inschrijving bij de commisie ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer terug.
zie: http://www.privacycommission.be/nl
nu omdat de beta site al een aardig aantal registraties heeft opgeleverd en ik er een grootte community van wil maken ben ik me bewust dat ik juridisch gezien ook best zoveel mogelijk in orde kan zijn. Hiermee bedoel ik bescherming van de persoonsgegevens etc.
Ik heb me dan zonet ook willen inschrijven bij de hierboven vernoemde commisie, via het e loket kost me dat 25€ en dat heb ik er wel voor over.
Echter stelt er zich meteen een probleem bij de eerste pagina;
https://www.privacycommission.be/elg/newGeneralDeclaration.htm?clearSession=true#
Blijkbaar moet men beschikken over een onderneming hiervoor? Ik leid dit af uit:
de noodzaak voor een rechtspersoon
het noodzakelijke BTW nummer
echter heb ik deze info helemaal niet als hobbyist, de bedoeling achter mijn site is helemaal niet een profit te maken en ik zie dus ook geen enkel punt om een bedrijf op te starten hiervoor.
Overigens moet je een hm nummer geven maar uit deze pagina begrijp ik net dat je pas een hm nummer krijgt na de aanvraag?:
http://www.privacycommission.be/nl/in_practice/declaration/#N100D0
MVG Stijn