Ik vrees dat jullie het concept renderen een beetje licht opvatten, het is wel wat meer dan "filetje openen en renderen".
Je kan trouwens in eender welk 3D totaalpakket de renderengine en texture/UV module gebruiken voor een gëimporteerd model. Je hoeft daarom de modeller niet te kennen.
Soit, enkele standalone renderers: POV-Ray, BMRT, 3Delight.