Archief - Q : gestolen flash code & assets, wat nu.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Breen

Legacy Member
Hallo, klein en pijnlijk probleem.

Ik heb volgende flash menu gecode, een tijdje geleden: www.360monster.com .
Nu hebben ze mij vanop de website gewezen op www.clubx360.it wat een duidelijke rip is, niet alleen grafisch maar ook alle code. Na hun swf te hebben gedecompiled, kan je de code perfect over elkaar plaatsen 99% gelijkheid, inclusief functienamen en variabele namen.

Wat moet ik hieraan doen, iemand hier ervaring mee?
Jan

blaZe

Legacy Member
Het is precies al opgelost aangezien ik het flashmenu op de .it site niet terugvind ... :)

een 'vriendelijk' schrijven met het terechtwijzen op copyrights is een eerste stap en heel vaak al heel efficiënt.

Breen

Legacy Member
Hey Blaze, bedankt voor de reply. Het is na enige heen en weer gemail in het Italiaans of gebroken Engels vanwege clubx360 idd gebleken, dat zij ook enkel de flash module aangekocht hebben van het webbureau waar ze ook de website laten maken hebben.

De persoon verantwoordelijk voor de website heeft erkend dat er weldegelijk een probleem was, en daarom zelf de module off-line gehaald (nadat onze vaste IP's geblocked werden, door het bureau, om ons de toegang te ontzeggen tot de website. Vaste IP zijn hier in UK nogal normaal voor home broadband).

Voorlopig is het alvast opgelost, totdat het bureau kan bewijzen dat het geen gekopieerde versie is. Wij hebben alvast de decompilatie van hun swf op video vastgelegd, waarbij de code (inclusief nederlandse woorden van mij, zoals "teller" als varnaam) exact hetzelfde bleek.

DJ_Trash

Legacy Member
good job breen.

op dit moment zie ik niet meteen veel overeenstemming; waarschijnlijk omdat je missie vrij succesvol is geweest? :)

Breen

Legacy Member
Hey, idd, voorlopig ben ik succesvol geweest, bedankt alvast voor het compliment. Het menu is rondgegaan op de redactie van SEGA, omdat ze het zo leuk vonden, wat zeker ook leuk om horen is.

Bedankt again, als er nog iets veranderd laat ik iets weten ;)

Breen

Legacy Member
Hey mensen, slecht nieuws.

Ons menu staat terug online op hun website, www.clubx360.it

Zoals je kan zien, gaat het hier duidelijk om een rip, moest daar nog onduidelijkheid over zijn. Naast het terug online zetten, hebben we een email gekregen, waar de persoon in kwestie toont dat de copyright database in amerika geen entry's toont waarbij wij copyright nemen op dat menu.

Is zoiets dan rechtsgeldig? kunnen wij hier nog iets aan doen?

Bedankt,
Jan

daVinci

Legacy Member
Is er geen verchil tussen een copyright en intellectuele rechten hebben op iets?

Breen

Legacy Member
Ja, idd. Sorry voor verkeerd gebruik, ik bespreek dit voor de rest allemaal in het engels, zal er in het vervolg op letten :$, het gaat dus weldegelijk op IPR ipv Copyright eigenlijk.

Bedankt, goeie opmerking

orez

Legacy Member
toch heb je zoiezo copyright hé breen, als ze zo beginnen, dan mag je ook klakkeloos een picasso overnemen bij wijze van spreken ;-)

Breen

Legacy Member
Idd, bedankt voor het hart onder de riem. Het ziet er naar uit dat het hierbij zal blijven. Voorlopig is de .it nogal klein 84 bezoekers per dag.

Thanks voor de hulp alvast,
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan