Archief - Q: foto opschonen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wardcoysman

Legacy Member
hallo,

ik ken niet veel van de foto wereld, maar ik zit al geruime tijd met een probleem. Een vriend van mij heeft mij een foto gestuurd maar die is maar 94x94 en is maar 19.4kb groot. Het probleem dat je hebt als je een foto opslaat van een MSN space ofzo.

ik zoek nu al geruime tijd om die foto op te schonen.

als iemand mij zou kunnen helpen?

als ik de foto vergroot via paint of een ander programma, krijg ik allemaal pixels :puke:

grtz , ward

dresse

Legacy Member
vraag hem een nieuwe foto te sturen, want met die foto gaat ge niets kunnen aanvangen. Ge kunt geen info bijmaken die ge niet hebt, dus ge zult als ge die foto probeert te vergroten altijd pixels krijgen...
het ene programma zal betere technieken hebben om te vergroten dan het andere waardoor ge bij paint mss grote blokken krijgt en bij photoshop een wazige brei :-). beiden kunnen echter geen CSI mirakels verrichten en uw foto zal niet scherper worden...

wardcoysman

Legacy Member
ah ok , bedankt.

hopelijk kan hij nog een nieuwe foto opsturen. Zou er geen programma zijn om de kwaliteit maar een beetje te verbeteren?

The recycleload

Legacy Member
Bestaat niet zoals dresse zei,
Je kan van wijn zonder nieuwe wijn wel meer wijn maken door er water bij te doen maar de kwaliteit van de wijn zal dan ook slechter worden, zo is het met foto's ook.

SMa

Legacy Member
't is niet zoals in de filmpjes waar ze 1 pixel kunnen herleiden tot een matrix van 1000px op 1000px ;)

dresse

Legacy Member
met dat programma gaat het ook niet. :).
wss gewoon een zoveelste techniek om pixels te vergroten en in elkaar te vloeien ofzo... info die er niet is kan nu eenmaal niet bijgetoverd worden...

fartbunny

Legacy Member
lol moest je dat kunnen gingen we heel wat gezeik kunnen uitsparen op het werk bij mij want de helft van die fotografen zend domweg hun foto's veel te klein door.. Ge kunt een foto wel opschonen door highpasses, smartblurs en toepassen van neonglows maar ge gaat nooit maar met zo'n 20-30% kunnen vergroten zonder dat het spuuglelijk wordt

Floyd

Legacy Member
Wat dresse zegt is de sleutel: geen enkel programma kan informatie bijtoveren die er niet is. Ik heb wel gehoord dat ze aan het werken zijn aan een apparaat waarmee je bestaande lichtinformatie (van de echte wereld!) kan digitaliseren. Lijkt me wel revolutionair. Ik geloof dat ze dat apparaat "fotocamera" gingen noemen of zo, ik kan mij vergissen.

pay&go

Legacy Member
Floyd zei:
Wat dresse zegt is de sleutel: geen enkel programma kan informatie bijtoveren die er niet is. Ik heb wel gehoord dat ze aan het werken zijn aan een apparaat waarmee je bestaande lichtinformatie (van de echte wereld!) kan digitaliseren. Lijkt me wel revolutionair. Ik geloof dat ze dat apparaat "fotocamera" gingen noemen of zo, ik kan mij vergissen.

Held! :rofl:

killerloop

Legacy Member
kheb daar toch al redelijk goede resultaten mee gehad, doordat ge kunt kunt kiezen tussen die verschillende manieren om pixels bij te berekenen enzo. Dan kunde zien met welke berekening ge het beste resultaat krijgt bij uw foto. kdenk dat tot 30% vergroten echt wel te doen is. Het is dan nimeer haarscherp aan de randen, maar dat moet ook niet verwachten.
kdacht dat het zelfs dit programma was dat ze bij CSI gebruiken.
maar aangezien uw foto superklein is kunde dit hier ook wel vergeten om tot een normale fotogrootte te komen.
http://www.benvista.com/main/content/content.php
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan