Archief - Q: Flash: onRelease

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CEPTIFILE

Legacy Member
hey ben bezig met eerste flash werk.
heb ergens een AS staan met het volgende
Code:
main.onRelease = function() {
gotoAndStop("Scene 3", 1);
};
nou wanneer ik dan op mn button klik gebeurt er niks.. zie ik iets over het hoof of ligt het probleem complexer?
(ik krijg geen fout melding..)

of moet ik het gewoon anders aanpakken?
(heb een mc met daarin in een animatie, die vervolgens wordt vervangen door een geanimeerde button)
:unsure:

dêsh'

Legacy Member
Heb je de instancename main aan uw movieclip meegegeven? Probeer trouwens af te stappen van scenes, je gaat er later niks als last mee hebben.

Bigbuddha

Legacy Member
zet er eens een trace("hello"); tussen.
Kwestie om zeker te zijn dat de knop werkt.

CEPTIFILE

Legacy Member
instance heet main ja..
dat hello uhh werkt niet echt geloof ik, zou eigelijk ook niet weten wat het zou moeten doen..

maar denk dat t probleem is dat er een button in een moviescript zit..
:unsure:

Bigbuddha

Legacy Member
U zegt???

CEPTIFILE zei:
maar denk dat t probleem is dat er een button in een moviescript zit..
:unsure:

Blijkbaar heb je de beginselen van flash niet door.

Je weet zelf niet wat trace("hello"); doet.

Bij deze een welgemeende RTFM (Read The F*cking Manual)

CEPTIFILE

Legacy Member
Bigbuddha zei:
U zegt???



Blijkbaar heb je de beginselen van flash niet door.

Je weet zelf niet wat trace("hello"); doet.

Bij deze een welgemeende RTFM (Read The F*cking Manual)

kerel..doe is rustig... je hebt gelijk.. ik heb de beginselen van flash niet door nee dus vraag ik om hulp.. niks mis mij lijkt me toch?

k kom er in elk geval nog steeds niet uit.. enige mogelijkheid die ik zie is om geen losse movie clips te maken en alles gewoon frame achter frame zetten maar lijkt me toch dat er wel n andere mogelijkheid moet zijn toch? :unsure:

blaZe

Legacy Member
idd, dat is het probleem.

je zit vast - post een stukje code zonder dat we weet hebben van wat de totale opzet is of waar je naar toe wilt.

ben nooit voorstander geweest in het gebruik van scenes. (ken er geen die het wel doen) dus direkt herbeginnen is vaak de beste les.

ps: om hulp vragen is niet erg, maar als dit in principe gaat over 'hoe plaats ik een stop(); in een movie' wekt dat soms wel enige ergenis op.

je had bv in de help in flash de functie "trace" kunnen opzoeken en dan wist je direkt wat voor handig iets dat het kan zijn. (word vaak gebruikt als een eerste stap in debuggen)

voor hetzelfde geld staat je as code ergens op een frame en je button enkele frames later of nested in een ander movieclip - kan complicaties geven en zo kunnen wij hier nog 200 heen een weer replyen in pogingen tot oplossingen geven.

CEPTIFILE

Legacy Member
ja blaze, snap je punt. vond z' reacite alleen iet wat fel..
van de layers ben ik inmiddels afgestapt, maar dat was meer gewoon om ff te testen of ik de button kon laten verspringen naar een nieuwe frame/layer en aan gezien er in mn movieclip een hoop frames staan, maar ook in mn scene d8 ik even voor de zeker heid en nieuwe scene aan te maken.. :$

heb in de help gekeken, en gezocht op trace.. maar dan pakt ie ieder document waard het woord ik voor komt, en dan zijn er letterlijk 100e :wtf: zal dus idd wel n goede functie zijn maar denk dat ik nu nog een beetje in een te basis stadium van flash zit.. (probeer zo veel mogelijk met script assistent te doen want scripten ligt me niet zo)

maar is het prince van een button in een movieclip wel normaal 'toe gestaan' binnen flash of hoort dit anders?

sorry van alle 'domme' vragen maar ben r gewoon niet ervaren mee maar wordt wel geacht een geavanceerde site binnen een paar lessen op te zetten..

dêsh'

Legacy Member
Met een buttonsymbol heb je gewoon veel minder mogelijkheden. Wil je een knop binnenin een movieclip, maar dan gewoon opnieuw een mc in uw bestaande movieclip, die je dan als button kan gebruiken en zo veel meer perspectieven biedt.

bv:

main.knop1.onRelease = function() { ... };

CEPTIFILE

Legacy Member
dêsh' zei:
Met een buttonsymbol heb je gewoon veel minder mogelijkheden. Wil je een knop binnenin een movieclip, maar dan gewoon opnieuw een mc in uw bestaande movieclip, die je dan als button kan gebruiken en zo veel meer perspectieven biedt.


even geprobeerd met een versimpeld voorbeeldje
probleem is dat er eerst een korte animatie gespeeld moet worden en dan vervolgens een 'up' state moet komen die zich zelf herhaalt, en verder is er ook nog een aangepaste 'over' state.. lijkt me vrij complex worden als ik die allemaal moet gaan scripten.. (zou ook nog niet weten hoe maar das n ander verhaal)
m'n leraar had me juist buttons aangeraden met daarin movieclips..
:eek::help:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan