Archief - Q: Fisheye

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dagmar

Legacy Member
He,

ik zou graag mij een fish eye camera aanschaffen.

Ik trek soms graag foto's , maar toch alleen met onze camera.
Nu dacht ik mss een NIKON ofzo te kopen, maar toen viel mijn oog op fish eye.

Ale, vind het echt iets hebben en zou er graag iets mee doen, en ik ga denk ik zo niet al te duur fototoestel kopen met een fish eye lens erop ofzo.

Nu dacht ik deze te kopen

http://shop.lomography.com/shop/

en rechts bij browse by product: Holga Fish Eye Set.


Nu wat vinden jullie ervan?
Heeft er iemand ervaring met zo'n fototoestellen?
Heeft iemand tips of ander fototoestel?

Dank bij voorbaat

orez

Legacy Member
Veel te weinig info... staat ni eens op hoeveel mm de lens op zich is.

Waarom koop je dan niet gewoon een SLR met een Fisheye lens?
Want als ge later nog andere pics wilt nemen... je kan toch moeilijk voor ieder "genre" een ander toestelletje kopen hé?

MaVaCa

Legacy Member
Was onlangst op zoek naar die term 'lomography', dank je om dat hier even terug te posten. ^^

Skyscraper

Legacy Member
Staan genoeg voorbeeld fotos.. ziet er echt een zeer softe lens uit

SyRuS.be

Legacy Member
orez zei:
Veel te weinig info... staat ni eens op hoeveel mm de lens op zich is.

Waarom koop je dan niet gewoon een SLR met een Fisheye lens?
Want als ge later nog andere pics wilt nemen... je kan toch moeilijk voor ieder "genre" een ander toestelletje kopen hé?


2nd! Zie echt het nut niet in van en aparte (crappy) fisheye te kopen :crazy:

Typhon`

Legacy Member
ach, zo'n holga en consoorten is wel eens tof om te doen maar na een paar dagen te hebben gespeeld daarmee is de leute ervan ook wel eraf denk ik.
Ik zou eerder kijken naar een 2dehands DSLR (canon 350D vb), je kan daarvoor dan een peleng kopen of dergelijke, dan zit je ook niet met die dure filmpjes opgescheept.
In totaal zal je dan wel ongeveer 500 euro hebben uitgeven maar dan heb je ook een deftig toestel waar je ook normale HR/HQ foto's mee kunt trekken.

Dagmar

Legacy Member
ma pff das direct 500 euro he

dit is gewone camera met wat toffe effecten op en de fish eye

kga ni voor keisjieke foto's digitaal en shit gwoon wat toffe sfeerfoto's kunnen trekken

en vind 140 euro het wel waard dusja...

DieselPower

Legacy Member
Hebde geen compact toestel? Misschien kunt ge daar een voorzetlens voor kopen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan