Archief - Q: Canon 400D weergeven op de TV

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zipke

Legacy Member
Voor ik begin met mijn uitleg; mijn threadtitel lijkt misschien heel sterk op die van Gromme, maar het gaat over iets totaal anders aangezien ik het fototoestel al in mijn bezit heb en er dus niet meer naar op zoek ben.. Vandaar dus dat ik een nieuwe thread heb opgestart.

Dit weekend komt de familie foto's bekijken van onze laatste vakantie en nu dacht ik (aangezien we met redelijk veel gaan zijn) de foto's op de tv weer te geven ipv op mijn pc.

1) Om te testen heb ik wat foto's van ons huis getrokken (portret en landschap) en ze nadien op de tv weergegeven via de kabel die erbij zat. Alls pico bello.

2) Aangezien alles goed gaat heb ik nadien de foto's van onze vakantie van op de pc op de flashkaart gezet van de Canon.
Probleem: De foto's getrokken op landschape (horizontaal) worden perfect weergegeven maar bij de foto's op portret-stand krijg ik een zwart beeld met de melding: onbekend beeld en een groot geel vraagteken...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik had alle foto's van onze reis op de pc gezet en ze allemaal gedraaid die niet juist stonden (portret). Nadien heb ik deze foto's terug op het kaartje gezet en geeft hij deze melding...
Je gaat me toch niet zeggen dat de enige oplossing is van al die foto's (uitstapje naar Barcelone> + 1000 foto's) terug te gaan draaien zeker? :cry:

Kent iemand dit probleem? En nog belangrijker; weet iemand hier een oplossing voor want anders moet ik hier nog al die foto's op een DVD schrijven én een dvdspeler van een vriend gaan halen. (wij kijken dvd's op de xbox en deze leest uiteraard geen zelfgeschreven dvd's :niceone:...)

Ik vind het trouwens een heel eigenaardige melding. Als ik die foto's zo op het kaartje zet moet hij die toch zo weergeven? Ik snap echt niet waarom hij zo moeilijk doet? Misschien een andere instelling kiezen in het menu van het fototoestel zelf?

Alvast bedankt!

Zipke

Joeri

Legacy Member
Eens bewerkt kan je ze inderdaad niet meer weergeven op het scherm. Terugdraaien gaat dus ook niet helpen, enkel als je de originelen nog hebt.
400D heeft overigens een orientatiesensor, als je die aanzet worden beelden die in portretstand genomen zijn automatisch juist gezet.

Conqie

Legacy Member
toch vrij logisch?
Uw tv kan die foto niet weergeven omdat die verticaal is, en zal dus moeten verkleind worden via de pc ofzo, tenzij dat dat uw vraag niet was?

Maar ik herinner mij iets van een waarschuwing op men camera ofzo, waar op stond dat je de beelden niet mocht draaien of ze konden niet meer weergeven worden op het camera scherm

zipke

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
toch vrij logisch?
Uw tv kan die foto niet weergeven omdat die verticaal is, en zal dus moeten verkleind worden via de pc ofzo, tenzij dat dat uw vraag niet was?

Maar ik herinner mij iets van een waarschuwing op men camera ofzo, waar op stond dat je de beelden niet mocht draaien of ze konden niet meer weergeven worden op het camera scherm

Zo logisch vind ik dat toch niet hoor? Als ik de foto's trek in portret worden ze inderdaad zo weergegeven op het schermpje van het fototoestel en wanneer ik ze dan zelf verticaal zet (zelfde grootte, heb er niets aan veranderd) dan gaat het plots niet meer? Het is toch nog steeds dezelfde foto in hetzelfde formaat en even zwaar? Het is toch niet dat wanneer ik een foto van horizontaal naar verticaal draai dat die plots langer gaat worden? :s

zipke

Legacy Member
Aangezien niemand hier een geweldige oplossing heeft voor mij probleem gooi ik het over een andere boeg.

Ik zal dan de dvd speler gaan halen bij een vriend. Nu nog een laatste vraag; als ik alles op een dvd schrijf kan ik dan met de afstandsbediening eenvoudigweg doorklikken naar de volgende foto? Of moet ik dat dan nog met een speciaal programma in een dia-show gieten?

Flipkikker

Legacy Member
Sommige dvd spelers kunnen jpg-beelden weergeven en stellen zelf een slide show samen,
tmoet er wel op staan dan ;)

Let wel op dat het maken van zo'n dvd slideshow niet langer duurt dan simpelweg die foto's die je recht hebt gezet terug te vervangen door de originelen... (tenzij je de originelen niet meer hebt natuurlijk :-\)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan