Archief - Q: Beginner; effectief hotlinken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deathsythe

Legacy Member
Hallo, kben bezig met een soort portfolio, superamateuristisch, ma ik weiger het gebruik van brushes etc in photoshop :p

nujah mijn site is (open met explorer want firefox geeft nog héél veel probs)

http://t0mzr.unlimithoster.be/index/index.html

hij moet nog afgewerkt worden hé, ma ik moet eerst de belangrijkste problemen verhelpen,

nu ik wil effectief hotlinken, hiermee bedoel ik, dat als je op BIO ofzo klikt dat alleen de tekst veranderd, en dat hij bijv niet héél de pagina opnieuw moet laden, dus bijv een soort systeem dat je hotlinkt naar die tekst, en dat die alleen veranderd, zodat een surfer, de afbeeldingen maar 1x moet laden...

kan dit? en hoe doet men dat eenvoudig? mét dreamweaver...

mvg

tom

Zero Grav

Legacy Member
In uw geval is een iframe op zich geen slechte oplossing. Daarmee kan je in een bepaald deel van je site gewoon een andere pagina weergeven en ook veranderen door de frame aan te spreken.

Hotlinking is trouwens iets anders. Dat is als ge een website van een website op uw website zet en deze gewoon van hun server laadt.

deathsythe

Legacy Member
mjah damee dannek beginner gebruikte :) ty alvast.

en hoe integreer ik zoiets het best? :x

KenSpectre

Legacy Member
Zou ook eventueel gaan met Javascript. Maar dan begin je al met functies enzo :) Weet niet wat jij kan enzo :)

deathsythe

Legacy Member
aah ok khebbet net gevonden, gewoon <IFRAME NAME="content" SRC="http://t0mzR.unlimithoster.be/index/iframe.html" WIDTH="530" HEIGHT="359" SCROLLING="yes">Sorry, je browser ondersteunt geen iframes</IFRAME>
adden, waar ik het moet hebben, nu nog wat kloten met afmetingen want das pcies nie zo eenvoudig...

edit;

http://t0mzr.unlimithoster.be/index/test.html

bedankt!

KenSpectre

Legacy Member
voor breedte en hoogtje werk je beter met % mensen die grotere/kleinere resolutie hebben krijgen dan nog evenredig beeld :)

Das toch mijn mening, ik weet niet wat andere ervan denke :)

Zero Grav

Legacy Member
Ik zou dat toch eerder afraden. Ge krijgt een onvoorspelbare situatie en ge kunt nooit uw pagina die ge in uw iframe laadt tegoei aanpassen aan uw iframe zelf. Behalve als ge daar ook met procenten gaat werken. En dan begint het knoeiwerk pas echt.

Het beste voor zowel de bezoeker als de ontwikkelaar is om een site vanaf een bepaalde resolutie toegankelijk te maken (in veel gevallen nog 800*600, in andere 1024*768).

deathsythe

Legacy Member
aah zover had ik het nog niet bekeken, jah ik werk atm op een 1024 * 768 resolutie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan