Archief - Q: ander soort renderer in C4D

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
oke, ik ben begonne met wat te experimenteren met 3d programma's... Ik heb C4d gedownload en 3ds max, maar nu vroeg ik me iets af. Ik vind C4d iets gemakkelijker en gebruiksvriendelijker, maar deze rendert ongelooflijk traag, terwijl je bij 3dsm gemakkelijk een andere renderen kunt instellen (mental ray, of vray) die veel sneller zijn... Ik vroeg me af of iets gelijkaardigs mogelijk was in Cinema...

Iemand een idee?

LunchBox

Legacy Member
normaal wel, finalrender bijvoorbeeld. er is een cinema 4d specifiek forum op cgtalk.. misschien daar eens rondneuzen: http://forums.cgsociety.org/forumdisplay.php?f=47

werk je trouwens met de studio bundle? tis dah'k niet van de interface hou want pyrocluster ziet er me wel nifty uit en bodypaint is geïntegreerd.

BAROBA

Legacy Member
UH, cinema is een van de snelste, en max is een van de traagste..
Er zijn verschillende renderengines voor cinema.
Eens googlen?

Belgianbonzai

Legacy Member
LunchBox zei:
normaal wel, finalrender bijvoorbeeld. er is een cinema 4d specifiek forum op cgtalk.. misschien daar eens rondneuzen: http://forums.cgsociety.org/forumdisplay.php?f=47

werk je trouwens met de studio bundle? tis dah'k niet van de interface hou want pyrocluster ziet er me wel nifty uit en bodypaint is geïntegreerd.

je kan de interface aanpassen :)
pyrocluster is idd nifty maar rendert wel pakkkken trager, dus als ge daar iets deftig mee wilt doen maak dan dat ge een tweede PC hebt voor de dagen te vullen dat hij over die render gaat doen :)

Bram

Legacy Member
BAROBA zei:
UH, cinema is een van de snelste, en max is een van de traagste..
Er zijn verschillende renderengines voor cinema.
Eens googlen?
da klopt toch wel echt nie zulle... Ik was begonnen aan een whored abstract render (nen mens moet da toch enen keer doen), mee wa hdri op, ma die was in C4D al 2 en een half uur bezig, kdacht da da aan de HDRI lag en heb die eraf gehaald, tlag er dus nie aan, want em doet er weer even lang over (geen radiosity settings)

In 3dsm maak ik nen abstract render, mee ook een shiny material, kstel via een tut de radiosity in en kzet em op mental ray en theeft mss een uur geduurd...

En dan nog nie mee vray gedaan ook...

Kga eens kijke op da forum waar ge van sprak, mss staat daar wel iets deftig tss, merci alvast

K, ff rondgesurft, finalrender gevonde en maxwell render, ma da kost allemaal rond de 500 dollar... Da hemmek er nu ook weer nie voor over, zoveel hemmek zelfs nie atm...
Iemand een "alternatieve" suggestie, pm me dan ff als ge zo lief zout wille zijn ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan