Archief - Q: aankoopadvies > Digitale camera

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

th43ns

Legacy Member
Ik heb deze thread reeds opgestart op het aankoopadviesforum maar omdat ik heb gezien dat hier ook foto/camera-kenners bijzijn:

Hallo,

mijn kinderen hebben mij uiteindelijk zo ver gekregen om dan toch maar eens een digitale camera te kopen. Nu zou ik graag tips, advies krijgen van toestellen die voor mij geschikt zijn. Het is gewoon voor familiekiekjes te maken, foto van zaken die ik wil verkopen etc..
Nu aangezien ik binnekort toch naar Duitsland ga, zou ik daar graag in 1x ook een digitale camera meenemen.
De winkel (pagina met alle digitale fototoestellen): Computer-Cash-Carry

Alvast bedankt

Mistabeen

Legacy Member
1 - Sticky lezen, regels moeten nog altijd gevolgd worden
2 - als het alleen maar is voor familiekiekjes en foto van zaken die ge verkoopt moet ge nie al te geavanceerd gaan, gewoon zo een point and shoot camera is al goed normaal voor u

vogelnestje

Legacy Member
idd, een "simpele" camera is genoeg.

Misschien is het best geen "Sony" te nemen, daar je dan speciale (duurdere) geheugenkaartjes moet kopen. Eenmaal je Sony kapot is, en je wil een ander kopen dat mss in promo staat, moet je ook weer andere geheugenkaarten kopen...

Ik vind de HP-camera (photosmart R717) heel goed, mooie kleuren, scherp en een betere lens. (heb sony & hp gehad)

grtz

th43ns

Legacy Member
mja, die zijn daar dus niet te krijgen :)

raden jullie een Canon ixus 50 aan? kostprijs 280 euro

guRuh

Legacy Member
Canon Ixus is uiteaard zeer goed, maar je betaald voor zijn ultra compactheid.

Iets minder compact en ook Canon, en ook heel goed: Canon PowerShot A610 (heel recente camera, 5MP, 4x zoom, goede macro én je kan er vloeiend mee filmen.)

guRuh

frenzal

Legacy Member
prima toestel, ik heb het vorig model een ixus 40
simpel point and shoot en ook genoeg instellingen om mee te prutsen indien nodig, ook is het een zeer fijn formaat van camera vind ik, handig om overal mee te nemen

de verschil tussen ixus 50 en 40 is niet zo groot dacht ik, buiten een extra megapixel en paar kleine features, dus als je de volle 5 megapixels niet nodig hebt kun je misschien wat geld besparen en gebruiken voor extra batterij + meer geheugen

th43ns

Legacy Member
Merci iedereen, kzie juist op de site van canon dat die ixus 40 ni compatibel is met windows xp sp2 dus vrees dak voor de 50 zal moeten gaan..

Floyd

Legacy Member
Ik zou voor uw vereisten in ieder geval niet gaan voor een camera duurder dan ~150 euro.

Stimpy

Legacy Member
ook nog leuk

nikon coolpix reeks
3200 is extreem goedkoop gewordenen toch wel goede camera
4200 en nog wat grotere broertjes zijn ook goed prijs / kwaliteit
of gelijkaardige canon reeksen Axx
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan