Archief - Q: 3D logo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jonathan

Legacy Member
Hoi ,

Ik ben bezig met een kleine website voor een clan. Ik heb niet zoveel ervaring ( zo goed als geen ) met het maken van 3D dingen op pc. Maar ik zou graag het clan logo in 3D kunnen maken en een soort van glans geven zodat het er min of meer "echt" uit ziet. ( een glossy plastic glans ). Ik heb het logo in Illustrator staan, ik weet niet of er een programma is dat toelaat om van illustrator er in te importeren of niet ?!

Mijn vraag is dus , welk programma zou ik hier het best voor gaan gebruiken , en waar kan ik hulp vinden , een tutorial ofzo , zodat ik weet hoe het moet.

Het is niet de bedoeling dat ik 3dsm ofzo ga leren dus vertel me aub niet dat ik een boek moet gaan kopen , dit is gewoon een eenmalige situatie :p

Mvg

Xiao

Legacy Member
kdenk ni da ge da mé illustrater er 'realistisch' kunt late uitzien ze.

Jonathan

Legacy Member
Komaan , niemand in het webdesign forum die hier een idee van heeft ? ;)

n00bslayer

Legacy Member
llsanderll zei:
kdenk ni da ge da mé illustrater er 'realistisch' kunt late uitzien ze.
gebt wel degelijk (eenvoudige) 3d opties in illustrator, zowel dieptegang als roteren behoren tot de mogelijkheden bvb. Voor een logo is da denkik meer of genoeg.

VergeX

Legacy Member
llsanderll zei:
kdenk ni da ge da mé illustrater er 'realistisch' kunt late uitzien ze.

Zijn aangehaalde logo ziet er nu niet bepaald realistisch uit.

Jonathan

Legacy Member
VergeX zei:
Zijn aangehaalde logo ziet er nu niet bepaald realistisch uit.

jezus , ge weet wel. Glossy-plastic-realistisch ...

Kdenk niet dat da zal lukken met illustrator voor zover ik weet ?

Tyfius

Legacy Member
Poenanie zei:
jezus , ge weet wel. Glossy-plastic-realistisch ...

Kdenk niet dat da zal lukken met illustrator voor zover ik weet ?
Tuurlijk wel, uw glossy-plastic-realistisch iets zijn uiteindelijk maar filterkes. Dat moet ge in uw 3d programma ook goed configureren of het trekt ook op niets.

Het is dus allemaal perfect mogelijk met illustrator, met wat photoshop om uw image volledig af te werken. Ik denk dat ge wel op zoek moet gaan naar verschillende tutorials die elk onderdeel uitleggen en die dan wat moet combineren want ik kan niet meteen eentje vinden die een all-in-one uitleg geeft.

De meeste 3d logos worden inderdaad wel ontworpen in een 3D applicatie als 3D studio max of Maya omdat dit eenvoudiger en sneller is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan