Archief - [PROG]VS.NET Cijfers omzetten naar wav

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

m0x

Legacy Member
io iedereen.
Hier zit ik al lang op te zoeken en heb ik het nogaltijd niet gevonden ,en dacht dat misschien hier op het forum iemand me zou kunnen helpen.
men probleem is dus :
Ik heb dus bijvoorbeeld : 2340503 als getal, en dat getal wil ik in dtmf tonen laten afspelen na elkaar vanaf als ik op een button klik. (dus de DTFM toon van 2 en direct daarachter de dtmftoon van 3 enz.) De dtmf tonen zelf heb ik al, maar die aan de cijfers koppelen lukt me niet echt. Heb al veel gezocht op inet, maar die voorbeeldprogs zijn allemaal als je de buttons zelf indrukt, en die speelt de sounds dan één voor één af.
Moest iemand me op weg kunnen helpen, alvast bedankt ;)
(en moest het iets uitmaken, dtmf toon 1 noemt 1.wav enz)

killgore

Legacy Member
vrij simpel toch :p:
Code:
int temp =getal;
int decimaal[32];
for(i=0;i<32;i++)
{
    decimaal[i] = getal%10;
    temp /=10;
}
bool voorloopnullen=true;
for(int i=31;i>=0; i--)
{
    if(voorloopnullen && decimaal[i]=0) continue;
    voorloopnullen=false;
    speelGeluidje(decimaal[i]);
}

Of begrijp ek iets verkeerd (kan zijn dathier wat syntax errors of zo instaan, of kleine logische fouten, tis nl hier getypt en nie eerst getest :p).

edit: en het is c(++)

m0x

Legacy Member
killgore zei:
vrij simpel toch :p:
Code:
int temp =getal;
int decimaal[32];
for(i=0;i<32;i++)
{
    decimaal[i] = getal%10;
    temp /=10;
}
bool voorloopnullen=true;
for(int i=31;i>=0; i--)
{
    if(voorloopnullen && decimaal[i]=0) continue;
    voorloopnullen=false;
    speelGeluidje(decimaal[i]);
}

Of begrijp ek iets verkeerd (kan zijn dathier wat syntax errors of zo instaan, of kleine logische fouten, tis nl hier getypt en nie eerst getest :p).

edit: en het is c(++)

hm, kheb geprobeerd er iets van te snappen, maar helaas :p ben nog niet zolang bezig met vs.net, en ben nog maar aan de basis en geen enkel van bovenstaande cmds zeggen me iets :unsure: . mar vs.net =/= c++ wss? sry ben nogal newb op dit vlak. :p

Valk

Legacy Member
ik denk dat die VS.NET toestanden echt wel verwarrend zijn voor de beginnende programmeur
.NET is een framework, geen programmeertaal
http://msdn.microsoft.com/netframework/gettingstarted/default.aspx#What is the .NET Framework
het framework zorgt ervoor dat een grote applicatie kan bestaan uit allemaal verschillende elementen in verschillende talen, op verschillende platformen en als een geheel kan werken.

VS is een ontwikkelingsomgeving (die .NET is verwarrend en hebben ze er bij 2005 weer afgelaten, want je kan in VS ook programma's maken die niets met .NET te zien hebben)

C++ is een programmeertaal, die je kan gebruiken in .NET programma's of traditioneel "unmanaged" C++.

conclusie: VS.NET en C++ is zoals appels en peren.

killgore

Legacy Member
vs.net is gewoon een IDE, geen programmeertaal

ik heb het in c++ gepost omda ik nie weet welke programmeertaal ge gebruikt he :).

Emerxill

Legacy Member
Dus kort samengevat:p
1) .net = framework waarop men met verschillende programmeertalen kan werken (VB, C#, J#, C++, J#)
2) vs.net = ide waarin men die programmeertalen kan gebruiken om een programmaatje te schrijven.
3) Killgore zijn code is een goed voorbeeld om uw probleem op te lossen :)
4) @ mock, start with the basics ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan