Lethall
Legacy Member
Ik volg nu informaticabeheer, daarin zien wij vb.net.
Aangezien ik nog niet wil overstappen naar een "moeilijkere taal" vooraleer ik deze onder de knie heb. En natuurlijk om bij te leren, en als gamer ga je natuurlijk wat games willen maken.
Dus ik ben begonnen met tetris te maken. Door middel van wat basis eromtrend te lezen, en dan het spel zelf op te bouwen.
Ondertussen ben ik op het punt gekomen dat ik alle soorten blokken kan genereren (dit doe ik even door opnieuw op start te klikken, dan geeft hij weer een random blok) Dit werkt bijna perfect (eentje is wat misvormd, even naar kijken nog).
Maar het grootste probleem is, ik krijg er geen beweging in.
Het is heel lastig om te beginnen uitleggen hoe het ondertussen allemaal in elkaar zit, omdat dit teveel copy paste werk zou worden.
Maar als er iemand zo vriendelijk zou zijn om even te helpen, dan stuur ik even men project door via mail om er naar te laten kijken.
Aangezien ik nog niet wil overstappen naar een "moeilijkere taal" vooraleer ik deze onder de knie heb. En natuurlijk om bij te leren, en als gamer ga je natuurlijk wat games willen maken.
Dus ik ben begonnen met tetris te maken. Door middel van wat basis eromtrend te lezen, en dan het spel zelf op te bouwen.
Ondertussen ben ik op het punt gekomen dat ik alle soorten blokken kan genereren (dit doe ik even door opnieuw op start te klikken, dan geeft hij weer een random blok) Dit werkt bijna perfect (eentje is wat misvormd, even naar kijken nog).
Maar het grootste probleem is, ik krijg er geen beweging in.
Het is heel lastig om te beginnen uitleggen hoe het ondertussen allemaal in elkaar zit, omdat dit teveel copy paste werk zou worden.
Maar als er iemand zo vriendelijk zou zijn om even te helpen, dan stuur ik even men project door via mail om er naar te laten kijken.

