SKAFaN
Legacy Member
hello,
ik ben bezig met mijn eindwerk in vb.net, meerbepaald met asp.net
de doelstelling is een soort 2dehands website te maken zoals op www.2dehands.Be
alles lukt goe, datagridjes, gegevens toevoegen, wijzigen enzo,
natuurlijk was ik mezelf niet als er wat nieuwe dingen inzaten (wat we nie in de lessen gezien hebben).
Ik wil namelijk een mail versturen met de login gegevens en een tekstje via vs.net
ik heb al deze code :
'//>>>
Dim objmessage As Mail.MailMessage
Dim sverzender, sontvanger, sonderwerp, sbody As String
sverzender = "[email protected]"
sontvanger = "[email protected]"
sonderwerp = "login gegevens, Tim's 2de hands site"
sbody = "hier komt men tekstje"
objmessage = New Mail.MailMessage
objmessage.From = sverzender
objmessage.To = sontvanger
objmessage.Subject = sonderwerp
objmessage.Body = sbody
Mail.SmtpMail.SmtpServer(smtp.gmail.com)
Mail.SmtpMail.Send(objmessage)
\\<<<<
ik weet dat die mail.smtpmail.smtpserver wss mis is, misschien kunnen jullie me verder op weg helpen
oja: de fout die ik krijg van asp is: could not connect to server (wat logisch is denkek
)
alvast bedankt om het te lezen
ik ben bezig met mijn eindwerk in vb.net, meerbepaald met asp.net
de doelstelling is een soort 2dehands website te maken zoals op www.2dehands.Be
alles lukt goe, datagridjes, gegevens toevoegen, wijzigen enzo,
natuurlijk was ik mezelf niet als er wat nieuwe dingen inzaten (wat we nie in de lessen gezien hebben).
Ik wil namelijk een mail versturen met de login gegevens en een tekstje via vs.net
ik heb al deze code :
'//>>>
Dim objmessage As Mail.MailMessage
Dim sverzender, sontvanger, sonderwerp, sbody As String
sverzender = "[email protected]"
sontvanger = "[email protected]"
sonderwerp = "login gegevens, Tim's 2de hands site"
sbody = "hier komt men tekstje"
objmessage = New Mail.MailMessage
objmessage.From = sverzender
objmessage.To = sontvanger
objmessage.Subject = sonderwerp
objmessage.Body = sbody
Mail.SmtpMail.SmtpServer(smtp.gmail.com)
Mail.SmtpMail.Send(objmessage)
\\<<<<
ik weet dat die mail.smtpmail.smtpserver wss mis is, misschien kunnen jullie me verder op weg helpen
oja: de fout die ik krijg van asp is: could not connect to server (wat logisch is denkek
)alvast bedankt om het te lezen


