Archief - [PROG]VB.NET DLL-Hell in VB.NET (SQLite)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

diablo_732

Legacy Member
:help: (is dat duidelijk genoeg?)

Ik ben dus eindelijk eens begonnen aan een applicatie dat je het best kan vergelijken met een database waarin je informatie over bepaalde objecten bijhoudt. Omdat ik al godganse dagen zit te klungelen in Java (@work), heb ik gekozen om eens een poging te wagen in VB.NET, al moet ik wel zeggen dat die kennis een beetje in een vergeethoek geraakt is. Maar kom, voorlopig gaat het redelijk goed vooruit, behalve nu dus!

Omdat mijn applicatie verspreidbaar moet zijn onder andere mensen, moest mijn achterliggende database simpel zijn. Dus geen gepruts met Oracle, SQL Server, MySQL, ... want leken kunnen daar toch niet mee overweg. De oplossing was het gebruik van SQLite, waar mijn database bijgehouden wordt in 1 file. Als ik die file nu vanuit mijn code kan aanspreken, dan heb ik een oplossing.

Jammer genoeg ligt daar het probleem! Op het internet vond ik genoeg SQLite wrappers voor VB.NET, maar ik blijf klungelen met de DLL te importeren... ( Lang leve de jar-files :p). Hieronder zal ik aangeven wat ik gedaan heb, en hopelijk is er iemand in de zaal die mij verder kan helpen, want ik begin moedeloos te worden :doh:

Om het te testen heb ik dus een TestProject gemaakt, de DLL als Reference geinclude, de DLL ge-import op de pagina, maar toch werkt het niet...



Opgelet, het gaat hier dus niet over de test.db dat hij niet vindt, wel degelijk over de DLL. Want als ik de tweede lijn wegdoe, geeft hij nog steeds het probleem ;)

Albireo

Legacy Member
Ik kreeg die ManagedSQLite aanvankelijk ook niet aan de praat wegens een BadImageFormatException, maar nadat ik als solution platform koos voor x86 i.p.v. Any CPU werkte het wel. Dat is al 1 ding dat je kan proberen.

Of je kan een andere wrapper proberen: System.Data.SQLite.

Die ManagedSQLite ziet er nogal raar uit terwijl System.Data.SQLite er uit ziet zoals elke andere ADO.NET provider.

diablo_732

Legacy Member
Beguv zei:
Je moet je dll ook in je bin map zetten (of debug)

Dat had ik ook gedaan, tevergeefs :doh:

Albireo zei:
Ik kreeg die ManagedSQLite aanvankelijk ook niet aan de praat wegens een BadImageFormatException, maar nadat ik als solution platform koos voor x86 i.p.v. Any CPU werkte het wel. Dat is al 1 ding dat je kan proberen.

Dat was ik ook al op het internet tegengekomen, maar alweer : Tevergeefs :doh:

Of je kan een andere wrapper proberen: System.Data.SQLite.

Die ManagedSQLite ziet er nogal raar uit terwijl System.Data.SQLite er uit ziet zoals elke andere ADO.NET provider.

Deze was ik ook al tegengekomen, teverg... NOT! Deze had ik nog niet gebruikt, en raad eens, hij werkt :niceone: Een dik applaus voor Albireo :applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan