Archief - [PROG]VBA Spelletje met random getallen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Katros

Legacy Member
Voor mijn GIP moet ik een spel maken in acces met een formulier met vb code.
Ik heb snel een schematje gemaakt van hoe het er zou moeten uitzien.

Schema --> Klik hier
Het probleem is dat ik niet veel van vb snap en dat deze taak tegen morgen is..
Dit forum is mijn laatste hoop, dus ik hoop dat iemand snel een simpele code zou kunnen schrijven voor mij.. het moet echt niet te moeilijk zijn, als het maar werkt

Dank bij voorbaat

Hasdrubal

Legacy Member
je hebt toch les gehad er over? als je gewoon gebruikt wat je geleerdt hebt is dit toch niet moeilijk te maken! Ingewikkeld is de code hiervoor niet en de rest zou je moeten geleerd hebben. Veel begrijpen is er niet aan. Wil iemand hier gewoon zijnhuiswerk niet doen?

Katros

Legacy Member
Nee serieus, wij hebben al wel les hierover gehad maar dat is gewoon kei moeilijk en ik heb er echt geen inzicht in, en wij hebbe wel lessen gehad over vba maar nooit zoiets specifiek. en als ik het zou kunnen zou ik het gewoon zelf wel make want dat is miss maar een kwartier werk ofzo zelf ni..

Krueger

Legacy Member
My god. Welkom tot de wondere wereld van jpg, png en gif. 3.5 MB voor zo een onozele tekening...

En beetje meer ontopic, hetgeen je vraagt kan je zelf ook maken als je ook maar eens de minste moeite zou doen van wat op google rond te zoeken. Ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die code voor andere schrijven, als ze zelf nog niets hebben. Dus ik zou zeggen, zet er u achter, ge hebt nog een 10-tal uur.
(en persoonlijk denk ik dat het makkelijker is in excel dan in access, maar kom)

Katros

Legacy Member
mja :) k.. kzal dan wel een 0 hale :) ksnap der niks van maja als da zo onbegrijpelijk is da ne mens iets da hij juist geleerd heeft nog ni snapt..

messiah´

Legacy Member
Dit is geen huiswerkforum hé.

Schrijf code, en heb je een probleem, dan zullen wij trachten te helpen. Maar om hier te komen vragen of iemand jouw taak wil maken, gaat niet veel reactie op komen hoor.

Ik heb al een jaar ofzo niet meer serieus geprogrammeerd in vba ofzo, maar om u een aanzet te geven; een pseudo-random getal tussen twee grenswaarden wordt als volgt gegenereerd:
Code:
' syntax
Int((hoogste - laagste + 1) * Rnd + laagste)
' bijvoorbeeld tussen 0 en 10
Int((10 - 0 + 1) * Rnd + 0)

De rest is vrij self explanatory.

Katros

Legacy Member
Thx messiah, ik heb nu al een beetje kunne vinde zelf.. maar nu heb ik het getest met alleen de getallen 0 en 1 en als waarde had ik 3 x 1 ingegeven, maar als ik dan op de knop druk en ik heb 3 x 1 dan zegt hij dat ik verloren ben, genereert hij 3 x 0 dan zegt hij dat ik gewonnen heb :s wat is er dan fout aan?

Code:
Private Sub spelen_Click()
Dim intgetal1 As Integer
Dim intgetal2 As Integer
Dim intgetal3 As Integer
Dim random1 As Integer
Dim random2 As Integer
Dim random3 As Integer

random1 = Int((10 - 0 + 1) * Rnd + 0)
random2 = Int((10 - 0 + 1) * Rnd + 0)
random3 = Int((10 - 0 + 1) * Rnd + 0)

randomgetal1.Value = random1
randomgetal2.Value = random2
randomgetal3.Value = random3

If intgetal1 >= 0 And intgetal1 <= 10 And intgetal1 = randomgetal1.Value Then
    If intgetal2 >= 0 And intgetal2 <= 10 And intgetal2 = randomgetal2.Value Then
        If intgetal3 >= 0 And intgetal3 <= 10 And intgetal3 = randomgetal3.Value Then
            MsgBox "U heeft gewonnen", vbInformation, "Winner"
    End If
        End If
Else: MsgBox "U heeft verloren", vbInformation, "Loser"

End If

End Sub
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan