Archief - [PROG][SQL] Delete commando

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

k3vin

Legacy Member
Ben niet zeker of het hier wel juist staat maar if not, feel free to move it :).
Ik ben bezig met een webgeorienteerde toepassing database toepassing te maken in JSP.
Nu zit ik vast met een commando die SQL gerelateerd is, ik moet een rij kunnen verwijderen, echter is het type van de variabelen longvarchar en hierop kan je geen vergelijkingen doen. Nu hiervoor werkte ik met een cast om bijvoorbeeld de rijen te kunnen sorteren, maar dit gaat hier dus niet.

Code:
DELETE FROM gebruikers 
        WHERE cast(naam as char(100))

Met dit als basis heb ik al verschillende dingen geprobeerd maar nog geen resultaat. Ook op het internet heb ik al wat gezocht maar nog niets gevonden dat in combinatie met het DELETE commando een CAST gebruikt..

killgore

Legacy Member
ipv gewone datatypes te gebruiken :ironic:

welk dbms gebruik je?

edit: wat is eigenlijk de juiste bewerking die moet gebeuren?

k3vin

Legacy Member
jah de database is door iemand anders gemaakt als mij :)
de bewerking die moet gebeuren is iets in de trend van
delete from gebruikers
where naam = 'pieters'

zoiets

dJeez

Legacy Member
Lijkt het je dan ook niet eerder aangewezen van die database eerst te saneren? Want anders ga je nog veel omwegen mogen zoeken om dergelijke onzin uit de weg te gaan...

killgore

Legacy Member
dJeez zei:
Lijkt het je dan ook niet eerder aangewezen van die database eerst te saneren? Want anders ga je nog veel omwegen mogen zoeken om dergelijke onzin uit de weg te gaan...

²

De meeste deftige databasesystemen (zowel free of use als te betalen) ondersteunen 'convert' hiervan. Meestal is dat gewoon bij het creëren van je tabel die oude slechte naam meegeven en zij converteren dat dan automatisch naar een passend type van hun systeem (wel opletten dat dat een min of meer standaard SQL type is).

Het komt er dus op neer om je dd statements te maken, normaal gezien moeten je data manipulation statements die je export direct bruikbaar zijn.

Nog beter is hopen dat je dbms zelf zonder problemen kan converteren naar een normaal type, dan moet je niet heel de db exporten en importen (wel altijd backup maken fcourse).

Bavo aka Joske

Legacy Member
longvarchar voor een naam? Code smell ahoy. Converteer uw schema voor performantie.

k3vin

Legacy Member
ok, lijkt me duidelijk :) is een project met meerdere personen maar volgende keer als we gaan samenzitten gaat de database dus grondig veranderen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan