Krayola
Legacy Member
Ik ben bezig in Oracle met enkele users aan te maken en dan nog wat tabellen.
Nu zit het zo: voor een bepaalde user is uiteraard ook een schema. Echter moet ik in dit schema kunnen werken met meerdere users. Maar wanneer ik met een DBA-account (dus niet de user van het schema) tabellen probeer aan te maken in het schema krijg ik de error: ora-01950 - no privileges on tablespace users.
Ik heb al 10-tallen fora afgezocht. Maar daar krijg ik telkens opnieuw dezelfde oplossing nl. dat ik unlimited tablespace privilege moet toekennen.
Dat heb ik gedaan, maar werkt uiteraard ook niet. Zelfs de system-account kan die tabellen niet aanmaken.
Iemand die mij kan helpen? Want het is wreed irritant.
(ik weet niet zeker of het hier thuishoort en of ik de juist prefix heb gebruikt, indien niet excuses en verplaats topic dan maar ofzo).
Nu zit het zo: voor een bepaalde user is uiteraard ook een schema. Echter moet ik in dit schema kunnen werken met meerdere users. Maar wanneer ik met een DBA-account (dus niet de user van het schema) tabellen probeer aan te maken in het schema krijg ik de error: ora-01950 - no privileges on tablespace users.
Ik heb al 10-tallen fora afgezocht. Maar daar krijg ik telkens opnieuw dezelfde oplossing nl. dat ik unlimited tablespace privilege moet toekennen.
Dat heb ik gedaan, maar werkt uiteraard ook niet. Zelfs de system-account kan die tabellen niet aanmaken.
Iemand die mij kan helpen? Want het is wreed irritant.
(ik weet niet zeker of het hier thuishoort en of ik de juist prefix heb gebruikt, indien niet excuses en verplaats topic dan maar ofzo).