schop aars
Legacy Member
ik zou een score moeten opslaan zodat die na het sluiten van het programma nog bestaat en zodat ik ze volgende keer als ik het programma open terug kan oproepen.
hoe doe ik dit het best?
als ik ze in een .txt bestand of een ander bestand opsla onder gewone ascii dan kan iedereen dat bestand met een texteditor openen en de score aanpassen wat niet de bedoeling is.
ik zou het natuurlijk wel kunnen encrypten maar daar heb ik nog geen praktijkervaring mee(eventueel doe ik dit als er geen beter oplossing is.)
nu is mijn vraag naar jullie toe of iemand een betere manier heeft om dit te doen?
hoe doe ik dit het best?
als ik ze in een .txt bestand of een ander bestand opsla onder gewone ascii dan kan iedereen dat bestand met een texteditor openen en de score aanpassen wat niet de bedoeling is.
ik zou het natuurlijk wel kunnen encrypten maar daar heb ik nog geen praktijkervaring mee(eventueel doe ik dit als er geen beter oplossing is.)
nu is mijn vraag naar jullie toe of iemand een betere manier heeft om dit te doen?
