Archief - [PROG]JAVA button linken tussen meerdere frames

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

L0k1-

Legacy Member
hallo, ik ben momenteel wat aan het experimenteren en zou graag willen weten hoe je een button op een JFrame kunt laten verwijzen naar een ander Jframe. Ik heb dus een action listener toegevoegd aan die button, maar weet niet onmiddellijk welke code ik moet neerschrijven om het andere Jframe zichtbaar te maken en het MenuJframe onzichtbaar te maken :$

voorbeeld:

MenuJframe heeft een button genaamd toevoegen

deze verwijst naar ToevoegenJframe

dit is de code die ik ervoor had gemaakt:

BtnToevoegen = new JButton();
getContentPane().add(BtnToevoegen);
BtnToevoegen.setText("Toevoegen");
BtnToevoegen.setSize(200, 20);
BtnToevoegen.addActionListener(this);



wou dan ook het volgende typen voor de link te leggen:

private void btnToevoegenActionPerformed(ActionEvent evt) {

}


ik weet dat ik nog iets van set.Visible moet neerpennen, maar wat de overige code is i don't know. Hopelijk heb ik het duidelijk genoeg uitgelegd :)

KenSpectre

Legacy Member
Je schrijft dus heel je GUI in code en gebruikt geen Gui builder zoals netbeans?
(just wondering :) )

Edit: Dit dacht ik, forgive me if wrong (java is nie mn sterkste punt :p )

ToevoegenGui frame = new ToevoegenJframe();
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
frame.setSize(500,300);
frame.setVisible(true);

Squealer

Legacy Member
Begrijp ik dat nu zo verkeerd of zeg je het niet zelf al?
Bij het klikken op btnToevoegen, zorg je ervoor dat je ene frame onzichtbaar wordt, en je andere zichtbaar.

Zoiets:

frame1.setVisible(false);
if(frame2==null){
frame2 = new ToevoegenJframe();
frame2.setDefaultCloseOperation(JFrame.HIDE);
}
frame2.setVisible(true);

(Kheb HIDE nog nooit gebezigd, maar probeer anders DISPOSE_ON_CLOSE. Hangt ervan af wat je wil bereiken.)

L0k1-

Legacy Member
sorry voor de late reply, bedankt voor de info heb het kunnen oplossen via jullie tips, programma dat ik gebruikte was together architect eclipse.

nogmaals, bedankt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan