Archief - [prog][c#]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yannick

Legacy Member
Is er eigenlijk een formulleke om faculteit te berkenen. Want ik heb da nodig voor een oefening en zit een beetje vast.

Of gewoon nen tip geven is ook al goed :).

Alvast bedankt
mvg

paff_daddy

Legacy Member
hallo, ik ken c#persoonlijk niet, maar ik kan wel proberen uit te leggen hoe het programma ineen moet zitten:

1)je vraagt van welk getal je de faculteit moet berekenen.(variabele "getal" bijv.)
2)je maakt een variabele fac ofzo aan en initialiseert die op 1 --> int fac = 1 of hoe dit ook moet in c#
3)je gaat een for-lus gebruiken :
for( int i=1;i<=getal;i++)
fac = fac * i;
4)na de for-lus druk je de variabele fac af indien nodig.


Hopelijk is dit wat duidelijk. Ik kan altijd de code eens in C++ of Java schrijven.

P.S. : Je kan bij de for-lus ook beginnen bij 2 (dus "for(int i=2;.....)" aangezien je anders bij de eerste berekening toch dit gaat hebben : fac = fac * 1)

Grtz,
paff_daddy

yannick

Legacy Member
bedankt voor de reply. Die formule voor de faculteit was preciesz zo simpel dat ik ze niet gezien heb :p.

Maar nu zit ik met een andere probleem. De volledige oefening luidt eig alst volgt.

Je krijgt de formule:
Exp = 1+1/1!+1/2!+1/3!+1/4!+1/5!+1/6!+1/7!+... ;(eigelijk de formule voor de waarde van het getal e te berekenen, dacht ik)
Bewerking stopt als 1/n! kleiner is dan 0.0000005.
Je moest deze uitkomst dan ook checken met de formulle "exp" (in C).

Ik zal strx de exacte opgave typen, maar dit is wat ik er nu nog van weet.

Misschien kunnen jullie mij nu al helpen, maark weet dat het nogal vaag is uitgelegd :).

Allesinds bedankt
mvg

dJeez

Legacy Member
yannick zei:
Maar nu zit ik met een andere probleem. De volledige oefening luidt eig alst volgt.
Is dit nu ook al een huiswerkforum geworden? Mits wat opzoek- en of denkwerk kan je toch zelf de oplossing wel bedenken zeker. Zoniet is het imho misschien tijd om bepaalde conclusies te gaan trekken...

Er is - wat mij betreft - een groot verschil tussen :"Ik zit vast, dit heb ik, kan iemand mij helpen?" en "Kan iemand volgende opgave voor mij oplossen?". De eerste zou ik eventueel nog tolereren - mits de mods hier ze zouden toestaan (staat niets van in de forumregels hier btw - je kan copy/pasten van general indien nodig :p), de tweede (en uw vraag lijkt daar imho zeer sterk op) dus niet.

yannick

Legacy Member
Kwas er al drie dagen mee bezig maja :). Kzal de code die ik tot nu toe heb strx wel posten :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan