Archief - [PROG][C] Syntax error :s (printf en scanf in een do-while)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

IceSkull[BE]

Legacy Member
Ik heb dus een klein programmatje geschreven, gewoon om het switch-case te testen, dus gewoon wa gezeverdin de printf's. nu, hoe komt het, dat wanneer mijn printf en scanf niet werken(syntax error) wanneer ze in een do-while staan?? hier is de code:

Code:
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
/************************/
/************************/

int main()
{
	unsigned int temp;
	unsigned int yourpick;

	

	
	do
		printf("Pick your favorite number from 1 to 5: ");

		scanf("%i",&yourpick);

		switch(yourpick)
		{
			case 1:
				printf("Haha, thats just 1, you fucking noob!");
				break;
			case 2:
				printf("Thats motherfucking 2!");
				break;
			case 3:
				printf("Lol its a threesome!");
				break;
			case 4:
				printf("Yeah 4 on 4!");
				break;
			case 5:
				printf("5, Thats my number, you moron!");
				break;
			default:
				temp=1;

		}
	while(temp==1);
	printf(" Program Terminated.");






	return(0);
}

AcIdR3IgN

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
ge zijt de { en } van de do while lus vergeten

Idd, da zal al een goei begin zijn ;)
Trouwens, je kan ook beter een editor gebruiken met syntax hi-lighting en to automatisch insprongen (als je dat al nie gebruikt).. da zal ook veel helpen..

En euh.. misschien je code wa herschrijven (een while {}) wordt vaker gebruikt hoor. Ok je wilt je code tenminstes een keer uitvoeren, maar als je het wat herschrijft kan je het met een while.. maar ach ja.. ge doe wa ge wilt ;)

IceSkull[BE]

Legacy Member
aaaaahja, just :p
schoonheidsfoutje :d
ma tis gewoon om ff te kijke ofda'k het wel just do enzo, wa da'k ermee bereik is iets andrs.. kvolg een boek eh.. daarmee, ma nu benk nog bezig me c, ma keb gehoord da ge beter eerst c leert vooraleer u te wagen aan C++

Tyfius

Legacy Member
De kracht van C++ ligt in het object georienteerd programmeren, maar de meeste boeken geven eerst een zeer uitgebreide inleiding over de taal met behulp van kleine voorbeeldjes die eruit zien zoals C, alleen soms verschilt de syntax.
Je kan dus perfect met C++ beginnen zonder eerst C gezien te hebben. Ze verschillen ook niet zoveel van elkaar. Alleen voor de geavanceerde mogelijkheden is voorkennis van de taal vereist, en die haal je net zo goed uit printf (C) als uit cout (C++).

IceSkull[BE]

Legacy Member
ik doe gewoon c++ omda da het meest gebruikt wordt bij het developen van games.. maar kvraag mij tog af, hoe ge kunt full screen 3d games maken, en hoe die engines in elkaar zitten.. zotte mannen!

Deguchi

Legacy Member
IceSkull[BE] zei:
ik doe gewoon c++ omda da het meest gebruikt wordt bij het developen van games.. maar kvraag mij tog af, hoe ge kunt full screen 3d games maken, en hoe die engines in elkaar zitten.. zotte mannen!

fullscreen 3D maken is nu niet echt moeilijk he...
een game-3D-engine maken daarentegen is wel niet makkelijk, dat geef ik toe ;) (quake 1 code is wel leuk om te analyseren al kan het voor de beginnende programmeur misschien wel een beetje demotiverend werken)

PS: tis toch niet tog!

fretn

Legacy Member
IceSkull[BE] zei:
ik doe gewoon c++ omda da het meest gebruikt wordt bij het developen van games.. maar kvraag mij tog af, hoe ge kunt full screen 3d games maken, en hoe die engines in elkaar zitten.. zotte mannen!

neem eens een kijkje bij SDL (http://www.libsdl.org/) en je zal zien dat het relatief makkelijk is om met deze library fullscreen te gaan en images op uw scherm te toveren
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan