Archief - [PROG]C# - MySQL database restoren via C#

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TooChé

Legacy Member
Kzou in mn applicatie een button willen invoegen die een backup van een mysql database zoekt en deze restored.

dit hebk gevonden totnutoe, maar het wil niet werken en dunno why
mijzelf zei:
string cmd = string.Format(@"-u{0} -p{1} -h{2} {3} < {4};", "root", "kabouter", "localhost", "signaliseringaz", Application.StartupPath + @"\" + "file.sql");
Process proc = new Process();
proc.EnableRaisingEvents = false;
proc.StartInfo.FileName = "mysql.exe";
proc.StartInfo.Arguments = cmd;
proc.StartInfo.ToString();

proc.Start();



iemand ideetje?

Tyfius

Legacy Member
Wat wil er niet aan werken. "Het werkt niet" is altijd zo een vange omschrijving. Vindt hij mysql.exe niet, zijn uw wachtwoorden verkeerd en kan hij niet inloggen, vindt hij uw file wel,...

1001 dingen die ervoor kunnen zorgen dat het niet werkt.

TooChé

Legacy Member
hij vindt nu blijkbaar de mysql.exe niet in cmd

mysql.exe wordt niet herkend als een interne of externe opdracht ...


kga daar eventjes op doorzoeken, alsk die vind kan ik jullie vertellen wat er zou schelen :)

Bavo aka Joske

Legacy Member
Gebruik het volledige pad naar mysql.exe of voorzie een mysql.exe op uw systeempath in windows variabelen.

Tyfius

Legacy Member
De directory toevoegen aan je PATH en het zou moeten werken.

TooChé

Legacy Member
maar ik kan zoiezo mysql.exe niet starten vanuit mn cmd terwijl mn collega hier naast mij dat wel perfect kan.
dat stoort me gedeeltelijk :)

ook niet met hardcoded path naar mysql

TooChé

Legacy Member
lolz ... don't worry. die staat erop :)

Alles werkt, de service van MySQL draait ook maar ik kan die gewoon blijkbaar niet aanspreken vanuit cmd

TooChé

Legacy Member
heb na heel wat google en opzoek werk gevonden hoe die mysql bug op te lossen.

kmoest mijn configwizard.exe decompilen, code aanpassen en recompilen :s

soit die werkt nu, vannamiddag ga ik uittesten wat mijn eerste probleem was :)

RpR

Legacy Member
die cmd is omdat de mysql executables niet in de class path van windows staan.

Normaal vraagt mysql om dit te mogen doen tijdens de installatie.

TooChé

Legacy Member
yep en die cmd heb ik ondertussen opgelost. Net als de rest van de miserie met mysql.

Dus nu kan ik mij toeleggen op bovenstaand probleem.

die error kreeg ik:

Win32Exception : Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden

dus ofwel is mn command string fout, ofwel scheelt er iets met het vinden van die mysql.exe, want die file.sql maakt geen verschil hardcoded path of niet :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan