servi
Legacy Member
Hoi , ik zit ondertussen al +/- een dag te klooien met een simpel voorbeeld te proberen runnnen, dit is mijn code :
DatabankLezer.cpp
stadfx.h
Sqlite.h
Sqlite.cpp
Om een of andere reden wil dit in visual studio 2005 niet linken (compileren gaat perfect ), ik krijg dit als foutmelding :
Error 1 error LNK2001: unresolved external symbol "private: static int Db::huidigeRij" (?huidigeRij@Db@@0HA) SqlLite.obj
Wat is er fout ?
zodra ik er terug een gewone variabele van maak, wordt dit programma zonder problemen gemaakt.
Indien er van code niets fout is, het volgende heb ik al geprobeerd zonder resultaat :
- rebuild solution
- volledige map "Debug" verwijderd
- huidigeRij aanspreken als Db::huidigeRij = 0
- de klasse Db hernoemd (oorspronkelijk noemde ze Sqlite )
wat kan ik nog doen ?
DatabankLezer.cpp
Code:
#include "stdafx.h"
int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
return 0;
}
Code:
#pragma once
#define WIN32_LEAN_AND_MEAN // Exclude rarely-used stuff from Windows headers
#include <windows.h>
#include <stdio.h>
#include <tchar.h>
#include "SqlLite.h"
Sqlite.h
Code:
class Db {
private :
static int huidigeRij;
public :
void init();
};
Code:
void Db::init() {
huidigeRij = 0;
}
Error 1 error LNK2001: unresolved external symbol "private: static int Db::huidigeRij" (?huidigeRij@Db@@0HA) SqlLite.obj
Wat is er fout ?
zodra ik er terug een gewone variabele van maak, wordt dit programma zonder problemen gemaakt.
Indien er van code niets fout is, het volgende heb ik al geprobeerd zonder resultaat :
- rebuild solution
- volledige map "Debug" verwijderd
- huidigeRij aanspreken als Db::huidigeRij = 0
- de klasse Db hernoemd (oorspronkelijk noemde ze Sqlite )
wat kan ik nog doen ?
.