Archief - [PROG][C#] Een Integrated Development Environment (IDE) programmeren.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xytro

Legacy Member
Zoals de titel zegt, ben ik op zoek hoe je zelf een IDE maakt in c#.

Ik heb reeds op google gezocht, maar de resultaten die ik meestal terug krijg is hoe je met de VS IDE moet werken.

Indien iemand info over het programmeren van een IDE in c# heeft, zou ik u eeuwig dankbaar zijn :p

MacK

Legacy Member
goh :s

ten eerste: ikzelf zou het absoluut niet kunnen.. Maar waar je eens naar kan googlen is:

SharpDevelop .

Dit is een ide geschreven in c# en open source.. Dus je kan misschien eens gaan kijken hoe die opgebouwd is?

killgore

Legacy Member
Ge begint me een teksteditor en voegt daar stap voor stap functionaliteit aan toen, zoals uitgebreide replace opties, class-managements, paar wizards, templatesystemen, refactoring, plugin-systemen, project managing, scheiding van documenten, ... .

zeer cru gesteld is dat een IDE hoor, maar tegenwoordig worden daar compilers & debugging environments impliciet bij verondersteld ;).

.Acku.

Legacy Member
Wat een idee, een IDE (haha, lol) hoort zowat bij de meest complexe gangbare software die er is. Zou je niet liever WordPad namaken ofzo? :)

Vich

Legacy Member
.Acku. zei:
Wat een idee, een IDE (haha, lol) hoort zowat bij de meest complexe gangbare software die er is. Zou je niet liever WordPad namaken ofzo? :)
Mwah, dat valt erg mee hoor, het hangt er gewoon vanaf hoe uitgebreid je het zelf wil maken. Als je het goéd wil maken(dus concurrentiewaardig tov andere bekende IDE's) dan is het natuurlijk wel erg complex.

@Topic starter:
Ik denk dan aan:
- Projectbeheer(projecten, subprojecten, makefile projecten, etc)
- Compilerbeheer
- Source-control support
- Plugin support
- Goeie syntax highlighting
- Code aanvulling
- Debugger maken of een bestaande integreren, support voor andere debuggers is een must als je niet specifiek 1 soort compiler gaat gebruiken. Je moet natuurlijk ook breakpoints kunnen zetten om stap per stap door je programma te kunnen gaan.
- Resource management
- Uitgebreide zoekfunctionaliteiten
- Macro's
- etc.

.Acku.

Legacy Member
Als ik als vraag lees 'informatie over het programmeren van een IDE in C#' dan schat ik het niveau van de vrager op beginner in, aangezien dat logisch gezien twee aparte zaken zijn, namelijk informatie over de features van een IDE, en over GUI programmeren in C#.
Dan concludeer ik ook meteen dat het te hoog gegrepen is, of dat de vrager geen goed begrip heeft van wat zijn gekozen project omhelst.

xytro

Legacy Member
Ik kom dan ook enkel informatie zoeken, zodat ik net weet waar ik aan begin. Alvast bedankt voor de info en de open-source projecten ;).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan