Archief - [PROG] sms versturen bij bepaalde events

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dA_wiZZ

Legacy Member
Ik zou een app willen hebben of ontwikkelen die een SMS stuurt naar een nummer wanneer er een bepaalde actie optreed. Bijvoorbeeld ik laat een batch programma onder windows draaien en als dat programma gedaan is en afgesloten wordt, wordt er een SMS verstuurd.

Iemand ideëen hoe dit best te doen?

Tyfius

Legacy Member
Een SMS versturen is niet zo eenvoudig vanuit een Windows applicatie. Daarvoor moet je van een provider toegang krijgen om dit te mogen doen (SMPP server). Hier vind je een voorbeeld in VB.NET, maar daarvoor heb je dus een webserver nodig die SMS functionaliteit aanbiedt.
De prijzen hiervoor verschillen van provider tot provider, dus daar kan je je best eens achter informeren.

Een eenvoudige oplossing is een GSM aan de PC aankoppelen en via een programma de SMS functionaliteit van die GSM gebruiken om de SMS te versturen. Kijk daarvoor eens naar het Windows Mobile platform dat je in C++ als in C# kan gebruiken.

dA_wiZZ

Legacy Member
En zo een of andere dienst gebruiken die gratis sms aanbiedt online?

Tyfius

Legacy Member
Dat is misschien ook een mogelijkheid, al kan ik er zo meteen niet een opnoemen. Je hebt alleen een server nodige die SMS ondersteund, waar of hoe je daar aan komt maakt niet zoveel uit.

AsinuS

Legacy Member
Het is perfect mogelijk dit zelf te ontwikkelen, al vraagt het wel wat research. Zoals Vich zegt sluit je gewoon je gsm aan op je pc (via usb). Je schrijft in een database je sms'jes weg (id, tijd, nr, tekst, verwerkt, enz). In je takenplanner plan je een commandline programma in dat kijkt of er nieuwe records in je database zitten. Het aansturen van je gsm is niet zo heel lastig.

Je kan ook opteren om via een webserver van een bedrijf te werken (bv Paratel). Je vb.net programma doet dan gewoon een POST van een XML via een httprequest.

Ik vraag me wel af over wat voor events je het precies hebt?

Grtz en suc6 ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan