Archief - problemen met margin of dergelijke

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

darkownage

Legacy Member
Hallo,

Ik samen met een vriend moet voor iemand een simpele site maken, maar we zouden er graag een slideshow in zetten, maar dit geeft problemen met de ruimte onder de kader. Dit is dus amateur werk :p

ff schetsen :
we maken gebruiken van een cel (tabel) met daarin 2 div's, nu overal werkt dit (css kan wss beter) maar bij de slideshow niet.

ik maak dit op basis van FireFox, in Internet Explorer moet ik de aanpassingen nog vinden met die ruimtes (ook hier graag nuttige tips)
graag hulp :p

css :
Code:
@charset "utf-8";
/* CSS Document */
.wrap{
	background-color:#333333;
	height: 768px;
	width: 1024px;
}
.style2{
	color: #FFFFFF
}
.navigatie{
	height: 50px;
	width: 1024px;
	background-color:#000000;
}
.sponsor{
	width: 384px;
	vertical-align:top;
	height: 375px;
	margin-left: 5px;
}

.slideshow{
	margin-left: 5px;
	height: 375px;
	width: 500px;
	vertical-align:top;
}
.titel{
	background-color:#000000;
	margin-top: 0px;
	vertical-align:top;
	margin-right: 5px;
	margin-bottom: 5px;
	margin-left: 5px;
}
.titel h2{
	font:bold italic 24px/34px Georgia, "Times New Roman", Times, serif; color: #FFFFFF;
	margin-top: 5px;
}
.donkergrijslinks{
	background-color: #222222;
	vertical-align:top;
	padding-top: 5px;
	margin-left: 20px;
	width: 384px;
}
.donkergrijsrechts{
	background-color: #222222;
	vertical-align:top;
	padding-top: 5px;
	margin-right: 20px;
	width: 640px;
}
.uitleg{
	height: 370px;
	width: 600px;
	vertical-align:top;
	margin-left: 5px;
	font: 16px Arial, Helvetica, sans-serif; color:#FFFFFF;
}
.welkom{
	height: 100px;
	width: 384px;
	vertical-align:top;
	margin-left: 5px;
	font: 16px Arial, Helvetica, sans-serif; color:#FFFFFF;
}
.news{
	height: 200px;
	width:384px;
	vertical-align:top;
	font: 16px Arial, Helvetica, sans-serif; color:#FFFFFF;
	margin-left: 5px;
}
.inhoud{
	height: 400px;
	width: 640px;
	vertical-align:top;
}
.footer{
	text-align:center;
	background-color:#000000;
	font: 16px Arial, Helvetica, sans-serif; color:#FFFFFF;
	padding-left: 20px;
}

de site : site
het probleem is dus onder die foto's rechts boven

mvg,
darkownage

darkownage

Legacy Member
bump :s

er zit ook nog een probleemke precies (op het zicht) onder de tekst van home, dus de ruimte tussen de footer en de kader van home

[HBV]-=Tornado=-

Legacy Member
Heb er op gezocht maar ik vind het ook niet direct. Hopelijk kan een pro helpen. Ik denk dat je jezelf in de problemen helpt omdat je voor de vier verschillende kaders dezelfde class gebruikt.

[HBV]-=Tornado=-

Legacy Member
Kan je de oplossing geven, zo leer ik ook iets bij !

darkownage

Legacy Member
n uwen index zet ge dees onder uwe css en bove de javascript:



<!--[if ie]>

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="ie.css" />

<![endif]-->



Maakt dan een nieuw bestand ie.css, zet hierin:

.uitleg{

height: 362px;

}



.sponsor{

height: 375px;

}



Hierdoor is het probleem onderaan bij IE al verholpen :p



Het probleem bij FF met die flash ligt aan het vlak linksboven en niet aan het vak met de flash in...

Dit oplossen:

Index.html: lijn 19, verwijder het kenmerk height uit de td (is overbodig staat ook in CSS), ga nu naar

cap.css: lijn 19, verander daar height naar 359px;

darkownage

Legacy Member
ik heb nog een vraagske, vanboven en vanonder dus bij navigatiebar en footer is er een ruimte van 5px aan beide kanten (dit komt door cellspacing 5) maar dit zou weg moeten maar toch zou de cellspacing tussen al de rest het zelfde moete blijve, dus gwn vanboven en vanonder die 5px aan beide kanten weg.

mvg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan