Archief - PREVIEW: Talented Teenager minisite

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killerbee

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik heb alvast een minisite ineengeknutseld om een vriendin haar talenten te 'promoten', even een korte schets: Saskia (haar naam) doet mee aan een talentenwedstrijd Talented Teenager. Nu is er ook een stemsectie inbegrepen in die wedstrijd, waarin je moet stemmen via Internet. Na enkele vragen om een voorbeeldje te kunnen beluisteren heb ik deze site opgezet. Dat is kort geschetst wat de functie van de site is.

Nu wil ik van jullie weten wat jullie ervan vinden qua

- lay-out (kleurencombinaties, afbeeldingen, enz)
- inhoud (tekst)

graag jullie comments pls, zou tegen januari volledig moeten klaar zijn

:applause:

snot

Legacy Member
'k vind het algemeen mooi,
misschien wel een ander lettertype voor de tekst,
en het menu een beetje kleiner lettertype

Bertold

Legacy Member
kvind het leeg en redelijk inspiratieloos.
Als ge de titel leest talentedteenager dachtk iets in de aard van 'wow flashy kleurtjes en allerlei flasheffectjes. Maar het ontgoochelde mij een beetje want er zit niet zo veel in tis redelijk statisch allemaal en leeg
sorry maar das mijn visie

killerbee

Legacy Member
uhu, snap ik, maar het is dan ook maar een minisite, hé... enkel om naar de sample te luisteren, snappie ?

Nu zit ik nog met een probleem: in Firefox toont het perfect, maar in IE niet... kan iemand me helpen ?

EDIT: IE-probleem opgelost :)

Da Turtle

Legacy Member
- ik vind dat er te veel dropshadow is, iets subtieler gebruik maken van standaard effecten :)
- standaard photoshop vormpje als menu :naughty:

killerbee

Legacy Member
dit is dan ook geen professionele site, maar een simpele site, zodat ook ouderen (en jongere mensen) met de site overweg kunnen. en die dropshadows, tjah, wat had je dan voorgesteld ?

GMotha

Legacy Member
Op zich zijn de dropshadows niet zo storend IMO.
Persoonlijk vind ik wel dat er teveel lege ruimten zijn, dus vul hier en daar wat op, nu is uw rechterkant te "zwaar".
Simpele oplossing zou zijn: uw content ietswat naar boven verschuiven, zo elimineert ge de lege ruimte onder uw menu en onder uw titel.

Ook vind ik dat de spotlight van de site niet echt op onze getalenteerde tiener staat, het is uiteindelijk een soort van reclame, ze moet zichzelf kunnen "verkopen". Kiest een grotere foto (verwerk desnoods het menu erin). En maak de link naar't geluidsfragment aanlokkelijker om op te klikken.

En een site waar ouderen en jongere mensen mee overweg kunnen kan ook professioneel zijn ;)

Erlend

Legacy Member
killlerbee zei:
dit is dan ook geen professionele site, maar een simpele site, zodat ook ouderen (en jongere mensen) met de site overweg kunnen. en die dropshadows, tjah, wat had je dan voorgesteld ?

Wat niet weg neemt dat je site wel deftig mag zijn en gebruiksvriendelijk.
Shadows zijn leuk om wat perspectief te geven aan uw website, maar jij
gebruikt ze overmatig waardoor het zijn effect misloopt.

  • Gebruik een andere achtergrondkleur waardoor je inhoud meer naar voren komt.
  • Het menu is leuk maar niet goed uitgewerkt. Je hebt echt weinig knoppen dus ik zou je menu onder de naam van het meisje durven plaatsen. Wel voldoende opmaak geven zodat het duidelijk is waar het menu is.
  • Verander de standaard a:visited kleuren, geeft geen goede indruk momenteel.
  • Foto in je tekstje is er precies in geplakt, verplaats je foto of geef je tekst rond de foto meer opmaak.
  • Drop the shadows...en spring er zorgvuldiger mee om.
  • Maak hem horizontaal minder breed; dit is een mini-site dus het mag ook een mini-indruk geven!

killerbee

Legacy Member
Erlend, bedankt voor de comment, zal er aan werken... Verwacht binnenkort dus nieuwe versie online van de minisite.




PS: Zoals ge mss al gehoord hebt (of niet) kan Saskia toch wel degelijk zingen (mijn mening), dus iedereen mag natuurlijk ook stemmen ! :) Ik en Saskia zouden het enorm appreciëren. Alvast bedankt aan alle stemmers :) .

TheCrow7

Legacy Member
Saskia heeft zeker potentiëel, maar de keuze van het nummer is een fout die meermaals voorkomt. Laura Pausini heeft een enorm breed stembereik en het is enorm moeilijk om daar aan te kunnen. Saskia's toonvastheid lijdt daar enorm onder.

killerbee

Legacy Member
had ik je gevraagd te oordelen over haar stem ? ;)

Alvast bedankt voor het kleine complement, maar de toonvastheid is zeer goed hoor, alleen was ze deze keer nogal zenuwachtig wat ook z'n nadelen heeft, hé... ;)
Btw, de audiokwaliteit is niet echt schitterend ook, is gewoon opgenomen met de microfoon van een camera,dusjah...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan