Archief - PREVIEW: SV Voorde jeugdsite

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Giwil

Legacy Member
ey,

ik heb me nog eens bezig gehouden met het maken van een site in xHTML en CSS (met veel dank aan Xavez hiervoor :bow: ). Het is dus de site voor m'n voetbalclub en hij zou moeten volledig klaar zijn tegen het volgende seizoen (augustus-september).

De link

In IE werkt hij perfect volgens mij maar in FF zijn er nog mankementen. Onder andere aan de info tabel en de border onderaan. Iemand raad hiervoor?
Als er nog iemand raad heeft om de site wat op te vullen mag je het altijd zeggen want ik vind hem nog wat te kaal op het moment. Maar naar het volgende seizoen toe kan ik alle info ook toevoegen.

Alle tips en/of commentaren zijn welkom of ze nu positief of negatief zijn.


grtz..

(owja Dit is de vorige, volledig gemaakt in frontpage ;))

Black Night

Legacy Member
Al knap dat je geen Frontpage meer gebruikt, maar als ik heel eerlijk moet zijn: ik vind de site niet mooi.

- Menu is te klein
- Header is veel te simpel.
- Groene kleur krijgt teveel de bovenhand.
- Lettertype past niet. Vooral die italic vind ik niet mooi.


Tips:
- Probeer meer verschillende kleuren erin te stoppen. Nu zie je enkel wit en groen.
- Lettertype voor de gewone tekst iets kleiner maken en neem een zwarte kleur.
- Werk met gelijke padding en margin, zowel verticaal als horizontaal.

Giwil

Legacy Member
ok al merci voor het antwoord :)

nja de kleuren, groen-wit zijn de clubkleuren maar ik zal is de tekst in het zwart zetten en zien wat het geeft. Wat stel je dan voor als font? Gewoon Arial? En kzal het ook met een px of 2 verkleinen.

De banner is idd te simpel maar dat komt doordat ik geen photoshop pro ben. Ik zal is rondvragen of er iemand dat voor mij zou willen maken.

Die gelijke paddings en margins, bedoel je bij de nieuws, info en uitslagen tabellen? Zoja zal ik het eens veranderen.

En mijn menu, ik was inspiratieloos dus heb ik daar snel iets neergezet. Wat stel je voor, gewoon de text groter maken dan?


merci eh

Black Night

Legacy Member
- De clubkleuren kan je bv integreren in de header. Zo kan je andere kleuren voor je site gebruiken en blijven de clubkleuren aanwezig.

- Lettertype arial is dik in orde hoor, maar probeer 10-11-12px.

- Als je geen PS-pro bent, kan je idd niet veel veranderen aan header :)

- Gelijke margins en paddings in iedere kadertje

- Menu mag best wat groter en misschien ook vet :)

Giwil

Legacy Member
-Ik heb mijn font + kleur + grootte aangepast.
-Het menu iets groter gemaakt + bold.
-Het italic heb ik gewoon gezet.
De tabellen zouden allemaal dezelfde margins en paddins moeten hebben (toch op de index pagina, ik wou die eerst in orde)

Ik heb mijn header + menu buiten mijn containerdiv gezet, ook mijn border heb ik erbuiten gezet maar zoals je nu kan zien staat die niet onderaan. Hoe krijg ik die daar?

linkje

Als je nog tips hebt om de kleuren aan te passen (bvb bij de h1's in de tabellen mss?) mag je ze altijd geven eh.
Ik heb nog niemand gevonden voor een header te maken die er wat beter uitziet. Waar zou ik zo iemand kunnen vinden die dat gratis zou willen doen, want ik word voor mijn werk nu ook niet betaald.

merci eh...

edit: ik heb hier net een nieuwe banner gemaakt. kheb er rechts een bal bijgezet en het font wa aangepast, ik vind hem toch al beter dan de vorige, maar ik blijf oefenen..

Xavez

Legacy Member
Da's graag gedaan ;)

Overigens, try this link voor je kleurenschema =).

Ohja, als je in photoshop zit: vink het oogje naast je background-layer een keer uit en doe dan export for web > gif en zorg dat transparent aangevinkt is. Dan heb je geen last van die witte hoekjes rond je banner!

Je had overigens beter alles in je container laten staan en dan met float: left en display:inline (IE bug) gewerkt. Als ik je nog eens op MSN zie, leg ik het daar wel rap even uit. Nu ga ik slapen. Vrolijk pasen allemaal!

Giwil

Legacy Member
ik vind het persoonlijk mooier nu dat mijn header en menu buiten de containerdiv staan, het oogt mooier (vind ik eh ;) )

iemand raad voor mijnen border op zijn plaats te krijgen? want da lukt alleen op de index pagina niet, op de rest staat hij goed :s

Giwil

Legacy Member
Fraggie zei:
Kheb me heel hard moeten inhouden om nu nog vriendelijk te blijven :ironic::
IE: http://img523.imageshack.us/img523/9412/ie4yi.gif
FF: http://img523.imageshack.us/img523/1713/ff1xi.gif

kuch :

Giwil zei:
iemand raad voor mijnen border op zijn plaats te krijgen? want da lukt alleen op de index pagina niet, op de rest staat hij goed

mss eens alle posts lezen ;)
dus mijnen border staat voor die nieuws en info, en een border hoort onderaan te staan

en die plaats tussen de tabellen, dus waar ze niet aan elkaar komen is gewoon zo, ik weet ook niet hoe dat komt.
En waarom moeite om vriendelijk te blijven? je post een screen zonder verdere uitleg, daar kan een normaal mens niets uithalen hoor. Als je je toch wil opwinden, doe da dan elders maar ik vroeg om tips en commentaar, liefst op een vriendelijke wijze. Als dat zo niet kan, tja dan doe je maar eh ;)

dus merci :)

Fraggie

Legacy Member
Giwil zei:
mss eens alle posts lezen ;)
dus mijnen border staat voor die nieuws en info, en een border hoort onderaan te staan

en die plaats tussen de tabellen, dus waar ze niet aan elkaar komen is gewoon zo, ik weet ook niet hoe dat komt.
En waarom moeite om vriendelijk te blijven? je post een screen zonder verdere uitleg, daar kan een normaal mens niets uithalen hoor. Als je je toch wil opwinden, doe da dan elders maar ik vroeg om tips en commentaar, liefst op een vriendelijke wijze. Als dat zo niet kan, tja dan doe je maar eh ;)

dus merci :)
Om te beginne, waarom zou ik alle posts moeten lezen? Als ik dat in elke thread moet beginnen doen. Makkelijker dat je gewoon de main post update.
& 'tfeit dat ik moeite had om vriendelijk te blijven was omdat ik dacht dat je niet zag waar de fouten zaten, en daarvoor moet je wel heel simpel zijn. En als je toch vraagt naar men commentaar krijg je ze ook.

Nuja, my bad :)

Giwil

Legacy Member
klein misverstand dus :)

Heeft er nu iemand een idee om dienen border naar onder te krijgen? En hoe die h1's naar boven in de tabellen te krijgen?

thx in advance
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan