Archief - PREVIEW: Pacific Boardshop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dieterm

Legacy Member

Erlend

Legacy Member
- Een snelle reactie.

Het zit goed met het ontwerp de kleuren zijn ook goed. Toch vind ik
de vormgeving niet helemaal samengaan met het onderwerp van de
website.

Mijn eerst indruk is echt NIKS, ik heb helemaal geen idee waarover het
gaat. Een shop op of af; die eerste indruk moet er zijn. Ik zou meer
durven werken met blauwe tinten, wat al meer aan sneeuw zal doen
denken.

Ga na wat je inhoud is, waarover je website gaat, welke indruk wil
je opwekken bij je doelgroep, wie is doelgroep? Aan de hand van die
conclusie bepaal je de layout en werk je de website uit.

Nu ben je begonnen met leuke kleuren/ontwerp zonder na te gaan
'wat is mijn inhoud'.
---
Edit: Je code is echt niet toppie. Als je de tijd of 'goesting' vind
zou ik het <table> rommeltje vervangen door enkele div'jes.

dieterm

Legacy Member
Pacific-Boardshop is een sportwinkel, met ondermeer de sporten windsurfen skie- & snowboarding, mountainboarding, ... kortom alles waar een board bij komt kijken.

De eerste indruk die ik zou willen is een "sportieve" en "levendige" indruk.
Maar tegelijkertijd moet alles overzichtelijk blijven en niet te druk worden zoals die tweede site (shop.pacific-boardshop.com).

Nog een vraagje, wat is er mis met tables? De gemiddelde klant gaat toch niet eerst de broncode bekijken voor hij beslist of hij iets wil kopen of niet?
Of zeg je dat om een andere reden?

Bigbuddha

Legacy Member
Dit staalt iid meer "development tools and software" uit dan sport. Er zit dan ook niets in de lay-out wat maar aan sport doet denken. 'k Zou zeker opnieuw beginnen.

Erlend

Legacy Member
Daar zit je wel aardig fout; onrechtsreeks heeft je bezoeker er wel iets aan
en jawel zelf je klant. Werken met tables zorgt voor veel meer html code
dan valid xhtml. Daarnaast is het ook makkelijker als je aanpassingen wil doen
want éénmaal een goede xhtml structuur hoef je niet meer te prutsen aan deze
structuur; wijzigingen gebeuren dus in de css file zelf.

- Site zal sneller laden.
- Minder bandbreedte (css zit in cache en laad slechts één keer).
- Hoger geraken in google-rankings.
- Toegankelijker.
- professioneler.

dieterm

Legacy Member
Ok ik zal er rekening mee houden en div's gebruiken ipv tables,
maar eigelijk gaat het daar niet om.
Ik heb die bovenste site maar snel-snel in elkaar gestoken om het menu te kunnen laten werken.

Ik vroeg eigelijk meer naar menigen over het uiterlijk. (ms onduidelijk van mij).
Graag ook meningen over die laatste link die ik er heb bijgezet.

Erlend

Legacy Member
Die mening heb je toch al gekregen van enkele mensen? Ik volg Bigbuddha;
het doet denken aan een software bedrijfje en hier voeg ik nog aan toe:
het komt zakelijk over terwijl het avontuurlijker mag, niet?

Bigbuddha

Legacy Member
Het is zowiezo al beter met die header. Heel voor de hand liggende aanpassing natuurlijk. Je zou de H1's indien mogelijk en niet dynamisch in een grungy font kunnen maken, iets van een achtergrond? nu is't maar heel wit. Je moet de gouden middenweg tussen een shop en sport site weten te vinden.

Erlend

Legacy Member
http://www.waltsbikeshop.com/
--
Voorbeeld van een online shop, terwijl je duidelijk merkt dat het over
een shop gaat blijft het gevoel van wat hij verkoopt ook duidelijk
aanwezig. Naar zoiets moet jij ook proberen te werken ...

Masternick

Legacy Member
Qua lay-out zou ik rekening houden met wintersport, maar ook met zomersport zoals mountenboard, surf,...
Zoals de laatste versie, is het net alsof het alleen over de wintersport gaat...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan