Archief - PREVIEW: bedrijfsite

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

M_N_M

Legacy Member
Hallo,

ik heb voor het bedrijf voor wie ik werk eens een nieuwe website gemaakt aangezien die oude website echt wel aan vernieuwing toe was.

Hier is de nieuwe versie : http://www.cynopcis.be/new/

Wat vinden jullie er van? Ik persoonlijk vind het een enorme verbetering.

Puntjes waarvan ik weet dat ze nog beter kunnen:
* meer css gebruiken (moet hier en daar nog een klasse bijmaken want zit nog met tamelijk veel overbodige shit)
=> gaat nog gedaan worden
* tabellen gebruikt ipv divs (moet daar nog wat beter in thuis worden)
=> zal voor volgende website zijn ;)
* veel code gecopy paste aangezien het in HTML moest, PHP is no option :)
=> nie veel aan te doen denk ik; in html kan je geen include ofzo gebruiken he?

Is getest in Internet Explorer, Opera & Firefox en dat zag er allemaal goed uit daar. Indien er bij jullie iets fucked doorkomt, graag screenshotje mailen of uploaden zodat dat probleem kan verholpen worden.


Thanks in advance!

PS: site is gemaakt voor 1024x768 resolutie, daar zou het net moeten inpassen zodanig dat je geen scrollbars krijgt.

Da Turtle

Legacy Member
- het zou wss beter zijn als de linker kant van je navigatie overeen komt met de linker kant van je tekst.
- dat rood is nogal fel :eek:, en dat keyboard erin kan je nauwelijks zien, mss een lichter kleurtje met een betere overgang?
- ik zie 7x CynopCis enkel al op de eerste pagina, met de titel en mijn taakbalk erbij gerekend is dat 9x :D

Tis wel nog steeds een enorme verbetering, hoe komt het dat een bedrijf dat software maakt zo'n zwakke site heeft? software schrijven is nu niet precies hetzelfde als een website, maar dan nog.

M_N_M

Legacy Member
Site is zo'n 10tal jaar terug gemaakt en eigenlijk is het zo druk dat we daar amper tijd voor hebben. Enkel de referenties updaten wij en that's it. Ik heb dan ook in mn vrije tijd de vernieuwde website gemaakt :)

Reply op uw puntjes:
- true, ga ik nog aanpassen :niceone:
- weird, hier vind ik dat rood totaal niet fel en dat keyboard is wel degelijk goed zichtbaar. Welliswaar "op de achtergrond" maar dat is dan ook mijn bedoeling geweest. De focus mag niet direct op dat toetsenbord komen te liggen :) Kleur aanpassen doe ik enkel indien er nog je mening delen (ik werk hier op een TFT, mss daarmee dat het hier wat minder fel lijkt?)
- Mja, met inhoud hou ik me niet bezig :)

Sprits

Legacy Member
kzit hier ook me TFT en het is inderdaad een beetje fel!

het moet ni veel zijn maar het mag inderdaad wel een beetje zachter

M_N_M

Legacy Member
ok dan, minder fel it'll be! :)

Ivm eerste puntje, tekst is iets meer naar rechts gealigneerd. De titel zelf laat ik meer naar links staan anders oogt het niet zo goed vind ik.

De "bvba"'kes in de tekst heb ik ook weggelaten, toch wel stukken vlotter leesbaar dan :)


Grtz

Da Turtle

Legacy Member
M_N_M zei:
Site is zo'n 10tal jaar terug gemaakt en eigenlijk is het zo druk dat we daar amper tijd voor hebben. Enkel de referenties updaten wij en that's it. Ik heb dan ook in mn vrije tijd de vernieuwde website gemaakt :)
...
(ik werk hier op een TFT, mss daarmee dat het hier wat minder fel lijkt?)
ah daarvan, wat ben jij toch vriendelijk :)
...
laptop hier, kzet zelfs brightness minder ;)

ravenslayer

Legacy Member
op een gewone monitor is het rood ook iets te fel maar mss dat je op een laptop fzo werkt dat kan soms verschillen.
De typografie zit goed en de vormgevind ook alleen zou ik het volgende veranderen

het lichtblauwe gedeelte zou ik vervangen door 1 groot plaatje met van die vrolijke mensen die je altijd ziet
en dan het rood zou ik iets donkerder maken

M_N_M

Legacy Member
ravenslayer zei:
op een gewone monitor is het rood ook iets te fel maar mss dat je op een laptop fzo werkt dat kan soms verschillen.
De typografie zit goed en de vormgevind ook alleen zou ik het volgende veranderen

het lichtblauwe gedeelte zou ik vervangen door 1 groot plaatje met van die vrolijke mensen die je altijd ziet
en dan het rood zou ik iets donkerder maken
Hmz, bedoel je nu dat dat zo blauw is of bedoel je gewoon dat je het ganse linkse deel zou willen aanpassen door een fototje?

I guess the second ;) (net uit mn bed, vandaar de stomme vorige reply)

Waar kan ik van die pics vinden, natuurlijk vrij te gebruiken zonder copyright? Kzie mij zo nog niet direct iets zelf maken!

Het rood zal ook nog verdonkeren maar heb gisteren geen tijd meer gevonden om dat te doen.


Grtz

Brock

Legacy Member
Uw titels "Over CynopCis", "software", etc kunnen gerust met html/css gedaan worden ipv met images

RpR

Legacy Member
Effe offtopic

RPR Dendermonde --> Grappig, mijn nick is RpR en ik kom van Dendermonde :)

M_N_M

Legacy Member
@ brock: true, is wat "historisch" gegroeid eigenlijk. Eerst stonden daar nog allerlei frulletjes bij maar gewoon "basic" vond ik het veel netter. Om geen code te moeten aanpassen (lazy me) heb ik gewoon de pic aangepast. Indien tijd ga ik dat ook nog aanpassen dan laadt het geheel toch iets vlugger in (hoewel het wel echt kleine images zijn)

@Rpr : :p

M_N_M

Legacy Member
@ Brock: aangepast, toch wat minder laadtijd voor de weinig resterende 56k'ers :)

Enkel nog wat tijd vinden voor dat rood wat te verdonkeren maar ben psd file kwijt van dat keyboard :S Kan ik niet makkelijk via photoshop de jpg wat minder rood maken met een filter ofzo? Via dodge tool kan je wel verbleken maar dat is niet gelijkmatig en zo ziet het er minder mooi uit.. Any help?


Grtz

Quilombo

Legacy Member
da lettertype van uw links vin k iets minder, ma da valt nog mee

k zou er toch een kaderke rond trekken of iets anders doen da ge t verschil ziet tussen uwe bg en uwe site (linker- en rechterzijde)

M_N_M

Legacy Member
wat bedoel je juist? bedoel je lijn links en rechts zetten tussen bovenste en onderste vaste deel?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan