Archief - PORTFOLIO/FLASH: dpbc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dêsh'

Legacy Member
Url: http://www.dpbc.be

Nieuw portfolio site, heb gekozen voor een vrij cleane site. Werkt de flash-8 detectie? Bij sommige mensen zou er daar een probleempje zijn, maar ik zie niet direct in waar het zich voordoet.

Nog te doen:
- foto's in 'uithangbord' zijn nog niet optimaal, flash verschuift deze blijkbaar waardoor ze niet goed weergegeven worden. (x,y coördinaten zijn nochtans even, ..)
- teksten aanpassen, hier & daar typfoutje etc ..

Bertold

Legacy Member
mooi maar mss nog enkele dingetjes:
-uw pijltje boven de navigatie terug laten keren naar het geselecteerde en niet boven het laatste aangeduide laten staan. Bvb pijltje staat boven contact als ge in uithangbord zit

- lettertype ietsje groter px of 2

Zero Grav

Legacy Member
Die slierten kan je volgens mij evengoed weglaten.
Zelfde comment over het menu als bt belgium.

Ik vind het bij uw portfolio ook storend dat je niet op de afbeelding kan klikken om naar de desbetreffende website te gaan. Enkel een kleine url, die'k eerst al niet zag staan is voor mij echt niet voldoende.

Ook een beetje kritisch zijn over welke sites nu eigenlijk op je portfolio mogen. ;-)

0n3Liner

Legacy Member
Ziet er heel netjes uit! Mooie overgangen, lekker simpel, good job ;)

Misschien toch eens kijken naar de onderstaande puntjes?
- Die DOENK als je over de knoppen gaat is wat "zwaar".
- Wat zijn die sliertjes?

infeKted

Legacy Member
Door het geluidje en het "stof" verliest het geheel haar eenvoud vind ik. De lintjes mogen voor mij ook weg, niet echt passend...

Voor de rest zeer mooi, zeker de overgangen. :niceone:

frenzal

Legacy Member
"wij"?
uw links laten scheten :)
en die slierten op zij vind ik niet zo geslaagd
de tekst is beetje aan de klein kant maar oogt wel mooi
de overgangen vind ik zeer proper
een afwisseling van achtergrond zou niet mis staan denk ik

dêsh'

Legacy Member
Tx voor de comments;

- zal het eens bekijken ivm die slierten.
- die "scheten" zouden idd stof moeten voorstellen die tevoorschijn komt, telkens een menu item zogezegd "neerploft". ben bezig met de tryout van after effects om dat mooier te krijgen. // EDIT: zou er nu al een pak beter moeten uitzien.
- een wisselende achtergrond is een leuke tip, zal ik zeker bekijken.
- een klik op de afbeeldingen om naar een site te gaan zal ik ook toevoegen, goede tip zero grav

Bigbuddha

Legacy Member
Eigenlijk het probleem wat sommige met photoshop hebben. 't Is niet omdat er filters inzitten dat je ze zo straight forward moet gebruiken. Blur is nieuw in flash 8, maar hier valt het echt op dat je het hebt gebruikt, omdat het nu mogelijk is. Blur is goed, maar in dit geval niet zo geslaagd.

Je hebt ook last van het mini-font syndroom. Met andere woorden je font is te klein. Ook je scroll knopjes zijn uiterst klein.(1600x1200 hier).

Bij contact zie ik altijd liever een formpje ipv. een email link.

Menu werkt niet altijd. Als je tijdens de opbouwanimatie al op een andere menu item klikt loopt het fout. zelfde probleem heb je bij uithangbord.

Het wolkje onder de mouse-over van de menu is maar raar.

pre-loaders zijn fake of werk niet goed, 'k zie die elke keer opnieuw.

Grafisch is het ok. niet echt heel speciaal of origineel, maar het kan erdoor. Alleen je afbeelding op de achtergrond. Het is in de eerste plaats geen mooie foto. Het contrast is ook veel te laag. Waarschijnlijk doe je dat voor de leesbaarheid, maar ik zou beginnen met een heel goeie foto als inkom. Met een heel goed contrast. Als je dan de menu gebruikt krijg je achter je tekst het transparante wit dat je text wel leesbaar maakt.

snel voorbeeldje:
http://www.bigbuddha.be/downloads/voor.jpg
http://www.bigbuddha.be/downloads/na.jpg

In iedergeval op de goeie weg.

blaZe

Legacy Member
het meeste is al gezegd :)

en het is ook tof dat je bevel en dropshadow filters gebruikt voor die sliertjes maar het detail wat me daar een ietsiepietsie stoort is de shadow.
Aangezien het de indruk geeft wat 3D slierten te zijn gaat de shaduw nooit vlak zijn (of idem aan object dat shaduw creeert) maar dit ook reflecteren op de ondergrond.

de 'klonk' - dustcloud vind ikk ook redelijk zwaar bij deze toch ietwat elegantere stijl van de site.

sober en niet onknap voor de rest, toont helaas ook niets bijzonders op zich maar kunnen enkel hopen dat de content dat meer en meer gaat doen.
(afhankelijk van de expertise van de portfolio presenter is de portfoliosite op zich niet altijd de juiste reflectie van de kunsten de presenter :) )

dêsh'

Legacy Member
Bigbuddha zei:
Eigenlijk het probleem wat sommige met photoshop hebben. 't Is niet omdat er filters inzitten dat je ze zo straight forward moet gebruiken. Blur is nieuw in flash 8, maar hier valt het echt op dat je het hebt gebruikt, omdat het nu mogelijk is. Blur is goed, maar in dit geval niet zo geslaagd.

Je hebt ook last van het mini-font syndroom. Met andere woorden je font is te klein. Ook je scroll knopjes zijn uiterst klein.(1600x1200 hier).

Bij contact zie ik altijd liever een formpje ipv. een email link.

Menu werkt niet altijd. Als je tijdens de opbouwanimatie al op een andere menu item klikt loopt het fout. zelfde probleem heb je bij uithangbord.

Het wolkje onder de mouse-over van de menu is maar raar.

pre-loaders zijn fake of werk niet goed, 'k zie die elke keer opnieuw.

Grafisch is het ok. niet echt heel speciaal of origineel, maar het kan erdoor. Alleen je afbeelding op de achtergrond. Het is in de eerste plaats geen mooie foto. Het contrast is ook veel te laag. Waarschijnlijk doe je dat voor de leesbaarheid, maar ik zou beginnen met een heel goeie foto als inkom. Met een heel goed contrast. Als je dan de menu gebruikt krijg je achter je tekst het transparante wit dat je text wel leesbaar maakt.

snel voorbeeldje:
http://www.bigbuddha.be/downloads/voor.jpg
http://www.bigbuddha.be/downloads/na.jpg

In iedergeval op de goeie weg.
Bedankt voor je reply, zeer nuttige info!

- ik heb mij misschien een beetje laten gaan ivm het blur effect, maar die nieuwe feature in flash 8 .. man man .. prachtig :D (zal het wat proberen te verminderen)

- contact form is uiteraard beter, maar ik zit momenteel nog op telenet hosting. ben aan het overwegen om naar een andere te gaan voor php, maar dat is nog even toekomstmuziek.

- voor het menu, en de btn's in het uithangbord zal ik de actions pas zetten op het moment dat alles ingeladen is (na de animaties), dat zou dat probleem normaal moeten verhelpen. EDIT: dat is nu net het probleem eigenlijk, maar het zit zo: als bv "wie" ingeladen wordt, kan er pas een andere pagina ingeladen worden als de animatie van "wie" volledig gedaan is ..

- de preloaders zijn niet fake, maar ik heb telkens een animatie (het wegfaden van de balk) als de inhoud geladen is. en dan wordt die pas weergegeven. misschien moet ik die animatie weglaten. De preloaders zijn dus: "even geduld inhoud wordt geladen", en als alles geladen is krijg je "gegevens zijn ingeladen" met het wegfaden ervan, en dan pas komt de inhoud.

- zal zeker eens kijken ivm het contrast, je voorbeeld doet het er alvast wel beter uitzien !


//


- het geluid zal ik wat editten en proberen minder zwaar te maken. het idee achter dat stof, zoals reeds gezegd, is het neerploffen van de menu items --> telkens als het menu neerploft, komt er een stof wolkje. Nu .. dat blijkt iets te zwaar te zijn, kan ik misschien verhelpen door het stof een lichtere tint te geven, meer naar het grijs toe...?

EDIT:
(1) stofwolkje is wat minder gezet, geluid is ook 'kalmer'.
(2) contrast van de foto is verhoogd .. heb er wel nog mijn twijfels bij maar bon, we zien wel wat het geeft. -- toch op zoek gaan naar een betere foto.
(3) slierten weggedaan

(4) heb iets nieuw geprobeerd: contrast een beetje verhoogd, en vanboven een lichtblauwe hemel toegevoegd, met wolken die voorbij vliegen. Hoe zit het met de cpu load? (aanvaardbaar?)

Bigbuddha

Legacy Member
De wolken op de achtergrond zijn wel tof, maar het vertraagt alles. ik zit met P4 1.70.

Met de aanpassingen ziet het er wel beter uit.

infeKted

Legacy Member
Bijna de helft van m'n CPU verbruikt het (Intel Centrino 1.7ghz). Persoonlijk vind ik dat ze wel wat snel voorbij vliegen. :-)

Radiance

Legacy Member
Heel proper.
Maar ik zou ook iets aan de wolken doen
a) ze gaan te snel & biljkbaar CPU intensief
b) ze zijn vrij eentonig, je zit er uiteindelijk heel de tijd op te kijken & dan valt het wel op dat elke 2 seconden dezelfde wolk komt voorbij gestoven.

Radiance

Legacy Member
Heel proper.
Maar ik zou ook iets aan de wolken doen
a) ze gaan te snel & biljkbaar CPU intensief
b) ze zijn vrij eentonig, je zit er uiteindelijk heel de tijd op te kijken & dan valt het wel op dat elke 2 seconden dezelfde wolk komt voorbij gestoven.

dêsh'

Legacy Member
Beetje té cpu intensief zo blijkt, voor wat het eigenlijk is .. verbetering is op komst :) Ook de eentonigheid zal ik aanpakken.

tx guys !

dêsh'

Legacy Member
Een paar kleine aanpassingen gedaan:

- achtergrond veranderd naar een zachte tint (ipv de zwart/grijze gradient), zo komt de site 'denkik' beter tot zijn recht;
- de stofwolkjes die vanonder het menu tevoorschijn kwamen zijn verwijderd, werd toch niet echt geapprecieerd en zorgde enkel maar voor cpu balast;
- de wolken zijn veranderd, normaal ook iets minder cpu-intensief, eentonigheid zou ook een pak minder moeten zijn;
- bitmap shift bug opgelost !

- een nieuwigheidje: een scriptje dat checked welk uur het is, en adh daarvan een bepaalde versie inlaad (dag / nacht). (tussen 6u & 18u de dagversie, tussen 18u en 6u de nachtversie)

8/12/2005:
- scrollbtns zijn iets groter;
- er blijft een pijltje staan op de laatste keuze in het menu.

Beavis_69

Legacy Member
Mijn algemene indruk is: knappe site.
Enkele opmerking (mogelijk al gezegd :x):
- De wolkjes links en rechtsboven van je kader zou ik weglaten
- Het pijltje in het menu zou moeten blijven staan op de keuze die je het laatst gemaakt hebt
- De scroll-buttons vind ik net iets te klein
- Een contactformulier toevoegen
- Links plaatsen op je afbeeldingen (onder uithangbord)

Maar voor de rest vind ik je site picobello in orde.

Gerritn

Legacy Member
Nog een bugje:
als je van uithangbord naar contact gaat, verspringt de thumb van je uithangbord voor contact inlaadt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan